• ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: kamnanews-65181
سرمایه گذاری نیازمند نگاه جدی است

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج گفت: این سازمان نیازمند یک بازاریابی هوشمندانه است، در واقع ابتدا باید نمونه های موفق داشته باشیم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اشتیاق نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، آرش ارشد در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این سازمان، با بیان این‌ که تنها 30 درصد از هزینه های شهرداری را از راه عوارض ساخت و ساز تامین می شود، افزود: بخش دیگری از هزینه های شهرداری ها نیز از راه فروش املاک و اخذ جریمه تخلفات ساختمانی تامین می شود.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج یادآور شد: البته این موضوع تنها مختص کرج نیست و تمام کلانشهرها با آن مواجه هستند. 
 
ارشد با اشاره به این‌که نبود درآمد پایدار یکی از چالش های پیش روی مدیریت شهری است، یادآور شد: برای ایجاد این باور نیاز به یک رویکرد جدید در این حوزه داریم تا زمینه جذب سرمایه گذاران  بیش از گذشته فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: باید با نوع نگاه خود به اساسنامه، شیوه نامه ها و کمیته ها را تغییر دهیم و نباید با ایجاد دستورالعمل های بروکراتیک سرمایه گذار را در راه روی اداره های شهرداری سرگردان کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مبناهای نظری خود در حوزه جذب سرمایه گذار را به درستی تعیین کنیم، دیدِ املاک محور نداشته باشیم و بر اساس نیازسنجی و امکان سنجی افراد سرمایه گذار را جذب کنیم. 


سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی با اشاره به اهمیت موضوع بازاریابی در این حوزه بیان کرد: برخلاف دیگر بخش ها، در حوزه سرمایه‌گذاری نباید نگاه مزایده و مناقصه ای داشته باشیم، در واقع به سرمایه گذار به چشم پیمانکار نگاه نکنیم.

 ارشد با بیان اینکه در حوزه کسب و کار نیاز به ارایه فرصت داریم، ادامه داد: نیازمند یک بازاریابی هوشمندانه هستیم، در واقع ابتدا باید نمونه های موفق داشته باشیم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اشتیاق نشان دهد.