• ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
  • کد خبر: 69

آنچه بدیهی است اغلب مردود شدن ها و قبول شدن ها نه برای شهر و شهروندان، که برای خالی نبودن عریضه است، برای اثباتِ حضور.

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی فراغت/  با وجود کمبودها و تصمیم های نادرست؛ اما اینکه مدام غر بزنیم و تلاش هایی که می شود را نادیده بگیریم نه انسانی است؛ نه شفابخش. آنچه از این رفتارها به ذهن متبادر می شود نقش "منافع" است؛ نفعی که در پسِ تایید و تخریب ها نهفته و رُل اصلی در زنده بادها و مرده بادها را بازی می کند! این مدل آشنا حالا چنان به اوج رسیده که تمام تاییدها و تخریب ها را با تردید روبرو می کند که چه مقدار از این تایید و تخریب ها صحیح و چه مقدار از آن ها از منظر انسانی؛ قابل قبول بوده است. اما آنچه بدیهی است اغلب مردود شدن ها و قبول شدن ها نه برای شهر و شهروندان، که برای خالی نبودن عریضه است، برای اثباتِ حضور!

چیزی که پیدا است بدون بازخورد بودن چنین روش هایی است. متدهایی که از حداقلِ صداقت برخوردار بوده و هدفِ آن "نشان دادن آنچه نیست و مخدوش کردنِ آنچه هست"، است. آنچه از صحبت های اعضای شورای پنجم تا امروز شنیده شده تلاش برای "شفافیت"، "گزارش دهی" و "پاسخگویی" مناسب و به موقع به شهروندان است‌.
شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به هنگام از گذشته تاکنون حلقه مفقوده در ارتباط مسئولان با شهروندان بوده است اما پنجمی ها با وجود مشکلاتی که دارند؛ تلاش کرده اند با ابتدایی ترین روش ها و با استفاده از ظرفیت های موجود؛ ارتباط موثرتری را با مردم پایه گذاری کنند.



پخش صحن جلسات شورا از طریق صفحات اجتماعی و به قضاوت گذاشتن تصمیم ها و برنامه ها و در کنار آن؛ تلاش برای گزارش دهی و پاسخگویی را می توان پیش نیازِجامه عمل پوشاندن به شعارها دانست؛ رویه ای که در یکسال گذشته ادامه داشته و از طریق همین صفحه ها برخی مشکلات شهروندان را رسیدگی کرده است.


از اقدامات مجموعه مدیریت شهری بعد از حضور "علی اصغر کمالی زاده" شهردار کرج نیز می توان به ارتباط نزدیک وی با شهروندان اشاره کرد. ارتباطی که دغدغه مردم را داشته و در کنار ارایه گزارشی از اقدامات؛  معضلات مطرح شده را پیگیری و ایده های ناب را برای داشتن شهری انسانی و پویا استفاده می کند.


بی شک ارتباط اعضای شورا و شهردار با شهروندان و شنیدن صدای آنان از هر طریقی و با هر نیتی اثرگذاری بیشتری از فقدان ارتباط و پاسخگویی دارد؛ پس مناسب است به جای غرولندها؛ پلی باشیم برای بیشتر دیده شدن و شنیده شدن شهروندان. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =