• ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
  • کد خبر: 70002
اتوبوس

لایحه خرید 200 دستگاه اتوبوس با اعتبار 300 میلیارد تومان با اکثریت آرا به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسید.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در صد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج لایحه ای مبنی بر خرید 200 دستگاه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال شد که در متن این لایحه آمده است: به شهرداری کرج اجازه داده می شود به منظور تقویت ناوگان اتوبوسرانی مستند به بند د تبصره قانون بودجه سال 97 کل کشور، جهت خرید 200 دستگاه اتوبوس درون شهری نسبت به انتشار اوراق صکوک با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال اقدام شود.
محمدرضا احمدی نژاد، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج، با دفاع از این لایحه گفت: این اقدام موجب بهبود عبور و مرور در شهر و تشویق مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.حسین محمدی، رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به اینکه خرید اتوبوس برای شهر اقدام موثری برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی شهر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر کرج به شهرهای اقماری نیز خدمات می دهد و اتوبوس های مورد استفاده برای این شهرها رو به فرسودگی است و تردد آنها آلودگی هوا را به همراه دارد، پیشنهاد می شود با هماهنگی و همکاری استانداری نسبت به خرید اتوبوس‌های جدید اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: شهر کرج معابر باریک و ترافیک زیادی دارد بر همین اساس ضرورت نوسازی تاکسی ها و خرید مینی بوس به منظور توسعه حمل و نقل عمومی احساس می شود.
فرج الله ایلیات، رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرج، نیز ضمن ابراز رضایت از ارسال این لایحه گفت: تصویب این لایحه به توزیع عادلانه خدمات کمک شایانی می کند.
منصور وحیدی، نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: باید در شیوه خرید اتوبوس ها به گونه ای اقدام شود که حاشیه ایجاد نشود و به سمت خودروهایی برویم که گازسوز یا برقی باشد.
در ادامه جلسه، خرید تسهیلات بانک شهر برای تهیه اتوبوس نیز به اتفاق آرا به تصویب رسید.
در متن این لایحه آمده است: به شهرداری کرج اجازه داده می شود برای خرید اتوبوس های جدید نسبت به اخذ تسهیلات به میزان 70 میلیارد تومان از بانک شهر برابر نرخ و کارمزد مصوب بانک مرکزی اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =