فرهنگی

رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج از آغاز طرح کارکرد هنر و توانمند سازی بیماران صعب العلاج خبر داد.

سیدعلی اکبر میر وکیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کرج امروز با اشاره به آغاز طرح کارکرد هنر و توانمند سازی بیماران صعب العلاج در کرج اظهار کرد:  این طرح برای اولین بار با هدف توانمند سازی و بالا بردن روحیه بیماران در شهرداری کرج شروع شده و امید است بتوانیم خدمات هنری را به صورت رایگان در فرهنگ سراهای شهر برای بیماران ارائه دهیم.

این مسئول اشاره کرد: بیماری در فرد باعث به وجود آمدن سدی از ناباوری و عدم اعتماد به نفس می شود. این در حالی است که فعالیت های هنری مغز انسان را به فعالیت های مثبت و اثر بخش سوق می‌دهد و انرژی مثبت را در فرد تقویت می کند.

میر وکیلی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این طرح گفت: جریان سازی فرهنگی و هنری، بالا بردن روحیه بیماران، تقویت هویت فردی و توانمند سازی افراد از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

 وی ادامه داد: هنر بستری را برای فرد فراهم می سازد تا از طریق روشی غیر کلامی اقدام به بازتاب احساسات خود کند.

این مسئول توضیح داد: هنر به عنوان یک رسانه بیانگر، قادر است جنبه های مختلف شخصیت بیمار را کشف و با غلبه بر انرژی های منفی، به بهبود سلامت فرد کمک کند.

 این مسئول ابراز امیدواری کرد:  اجرای این طرح نقش به سزایی در بالا بردن روحیه بیماران و افزایش انگیزه و امید به زندگی در آنها دارد.

 وی ادامه داد: علاوه براین، اجرای این طرح به ترویج فرهنگ هنردوستی در میان شهروندان و داشتن شهری با نشاط کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =