احمدی نژاد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از تدوین طرح راهبردی آموزش و ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی این کلانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به اینکه پروژه جامع آموزش و فرهنگ سازی ترافیک در درستور کار این مجموعه قرار دارد، اظهار کرد: توسعه و مدیریت حمل و نقل به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی و اجتماعی جوامع، نیازمند به بروزرسانی است چرا که روش‌های سنتی، پاسخگوی نیازهای روز افزون کلانشهرها نیست.

وی با تاکید برلزوم بهره گیری از  نظرات کارشناسان و نخبگان این حوزه، افزود: سهم عامل انسانی در تصادفات نشان‌دهنده لزوم توجه بیشتر به این مهم است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه ضروری است برنامه‌ریزی جامعی در خصوص افزایش  فرهنگ ترافیک در جامعه انجام شود، تصریح کرد: این مسئله در شهری مانند کرج که اکثریت اجتماع آن متشکل از فرهنگ های مختلف کشور است، نمود بیشتری پیدا می کند.

احمدی نژاد بیان کرد: پیرو اهمیت توسعه و مدیریت حمل و نقل، امور آموزش و فرهنگ ترافیک اداره کل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری اقدام به اخذ مشاور در زمینه آموزش ترافیک برای آموزش گروه های سنی مختلف کرده است که قرارداد آن به زودی منعقد خواهد شد.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج افزود: مطالعات جاری، اولین گام از مطالعات ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر کرج است.

وی یادآور شد: مطالعات فرهنگی و تغییر رفتار مردم در رانندگی، فرآیند دائمی و مستمر است که باید با جدیت کامل، پیگیری و اجرا شود تا در طول یک دوره زمانی به نتیجه برسد.

احمدی نژاد گفت: مواردی نظیر شناسایی رفتارهای پرخطر ترافیکی و نحوه ارتباط آن با تصادفات همچنین ارتباط این رفتارها با خصوصیات روانشناسی ، شخصیت ذاتی و تعاملات فرهنگی – اجتماعی در این قرار داد نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود، تحلیل الگو و رفتارهای فرهنگی موجود، شناسایی و دسته بندی نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیک کرج همچنین مقایسه نتایج مطالعه با مطالعات مشابه در کشورهای موفق در زمینه ارتقا فرهنگ ترافیک را از دیگر اهداف در دستور کار این طرح عنوان کرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری کرج در پایان گفت: با ایجاد محتوای آموزشی نظیر کتاب، بروشور و سی‌دی برای گروه های هدف می توان گم موثری را در راستای دستیابی به اهداف مد نظر برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =