نخاله ساختمانی

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: تخلیه هرگونه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در فضاهای غیر مجاز ممنوع است.

اصغر نصیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: بر اساس ماده 20  قانون مدیریت پسماند، تخلیه هرگونه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در فضاهای غیر مجاز ممنوع است.

وی ادامه داد: تخلیه این پسماندها در فضاهای غیر مجاز به واسطه آسیبی که به محیط زیست وارد می‌کند، باعث نازیبایی چهره شهر شده و بعضاً سلامت شهروندان را به خطر می اندازد، جرم تلقی شده و با عاملان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کامیون‌هایی که اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در فضاهای غیرمجاز می‌کنند، بنا به صلاحدید مراجع قضایی از یک تا10  هفته در پارکینگ توقیف می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: رسالت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، پاکسازی و تنظیف فضای شهری است و هر کجا خاک و نخاله‌ای وجود داشته باشد، نیروهای این سازمان وارد عمل شده تا پاکسازی لازم را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: تمام نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی کرج در حال حاضر در تنها مرکز دفن زباله استان یعنی مرکز حلقه دره تخلیه می‌شوند.

نصیری ابراز کرد: به تازگی سه هزار و 700 تن خاک و نخاله از زمین‌های بایر و محل‌های دپو جمع آوری   به مرکز حلقه دره انتقال داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ابراز کرد: کامیون‌هایی که این نخاله‌ها را در مرکز حلقه دره تخلیه می‌کنند مجوز فعالیت در روز را دارند.

وی با اشاره به وضعیت جمع آوری پسماندهای خانگی خاطر نشان کرد: این پسماندها بیشتر شب هنگام جمع آوری می شوند و کامیونت‌های حمل کننده در ساعات شب مشکلی برای تردد در سطح شهر ندارند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر خودروهای حمل پسماند این سازمان به استانداردها نزدیک هستند و تا کنون مشکلی در فرایند حمل زباله از طریق آنها ایجاد نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =