پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج بر ضرورت افزایش دبی ورودی نهر کمال آباد تاکید کرد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: در منطقه باغستان نهری به نام دلمبر وجود دارد که آبهای ناشی از بارندگی، آب شدن برف و سیل را از شمالی ترین قسمت باغستان غربی به نهر کمال آباد که در میدان حصارک واقع شده انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه دبی ورودی نهر کمال آباد پایین است و صرفا دو لوله 200 دارد که به هیچ وجه مناسب آب ورودی با حجم زیاد نیست.

وی افزود: طی هفته های گذشته شاهد بارش برف بودیم که بلافاصله پس از آن بارندگی شد و بعد از آن هم به سرعت  آسمان آفتابی شد.

وی خاطر نشان کرد: این مسائل باعث شد مقدار زیادی برف آب و وارد نهر دلمبر شود که در نتیجه  شاهد افزایش ورودی آب به نهر کمال آباد بودیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: چون دبی ورودی این نهر کم است آب پس زده شده و وارد میدان حصارک شد.

بضاعتی پور ابراز کرد: در مسیر نهر کمال آباد سه سد خاکی وجود دارد که آب را برای آبیاری در فصل تابستان ذخیره می‌کنند که  این سه سد در جریان اتفاقات رخ داده پر و سرازیر شدند.

وی اظهار کرد: این سدهای خاکی علاوه بر ذخیره آب، به نوعی به عنوان سرعت گیر جریان آب هم عمل میکنند و اگر این سه سد نباشند آب با سرعت زیادی به سمت نهر کمال آباد حرکت می‌کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: در حال حاضر آبهای سد خاکی در حال ته نشین شدن هستند و به طور کامل تحت کنترل شهرداری قرار دارند.

وی اظهار کرد: در جریان آبگرفتگی میدان حصارک ناچار بودیم مقداری از آبها را به سمت نهر کمال آباد هدایت کنیم چون در غیر این صورت منازل اطراف سد دلمبر دچار مشکل می شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری منطقه شش در ورودی دانشگاه خوارزمی هم سد خاکی ایجاد کرده و با بیل مکانیکی مشغول حل مشکل است و  با این کار از ورود آب به دانشگاه خوارزمی جلوگیری می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: باید با عملیات عمرانی دبی ورودی نهر کمال آباد افزایش یابد تا مجددا شاهد بروز این مشکلات نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =