آرامستان

سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با هدف تقویت ابعاد مذهبی _ فرهنگی، کارگروهی را تشکیل داد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: آرامستان در فرهنگ اسلامی به عنوان فضاهایی سرشار از ویژگی های مذهبی و معنوی شناخته می شود که باید مسائل شرعی و آموزه های دینی و نماد های اسلامی در تمامی برنامه ها و طرح های آن، اولویت باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به این رسالت مهم و با هدف سازماندهی و نظارت ویژه بر حسن اجرای مباحث و آموزه های دینی در کلیه برنامه های عملیاتی و پروژه های عمرانی جاری سازمان، تشکیل کارگروه مذهبی _ فرهنگی با حضور تعدادی از کارشناسان در حوزه های مذهبی، فرهنگی، ارزشی و فنی در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با بیان اینکه کرج به عنوان ایران کوچک مجموعه ای از قومیت ها را در بر گرفته است، افزود: به دلیل مهاجر پذیر بودن این کلانشهر، سازمان آرامستان ها به صورت مستمر پذیرای هموطنان با تنوع قومیتی در مراسم های کفن و دفن است که این سازمان به عنوان نماینده شهرداری کرج، باید به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مراجعین به ویژه در حوزه های مختلف فرهنگی و مذهبی باشد.

این همچنین اضافه کرد: به منظور تسریع روند اجرایی شدن چشم اندازهای مذهبی _ فرهنگی سازمان، کلیه برنامه های عملیاتی سازمان در این کارگروه مطرح و پس از بحث و بررسی و تایید نهایی قابل اجرا خواهد بود. 

عسگری در بخش دیگری افزود: یکی دیگر از وظایف مهم این کارگروه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سعید اجلالی نماینده امور فرهنگی و مذهبی سازمان تشکیل شده، برگزاری جلسات بارش افکار، هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص موضوعات اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نگاه به آرامستان های کشور به عنوان مجموعه های مذهبی و فرهنگی است، تشکیل این کارگروه را عامل مهمی در حفظ و تقویت ویژگی های دینی و فرهنگی در این فضاها، خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =