• ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 70146
عکس شهردار واعضاء شورا و مدیران

رییس شورای شهر کرج بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه مدیریت شهری کرج، عباس زارع در صدو بیست و سومین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: کرج در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: برای اینکه ناوگان اتوبوسرانی بتواند نفسی تازه کند، بخش خصوص باید وارد عمل شود چون شهرداری به تنهایی از پس هزینه های خرید اتوبوس‌های جدید و نوسازی اتوبوس‌های مستهلک برنمی آید.

رییس شورای شهر کرج افزود: در حال حاضر خرید یک دستگاه اتوبوس نو به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد که تامین آن به راحتی ممکن نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروز لایحه شهرداری مبنی بر نوسازی 70 دستگاه اتوبوس فرسوده توسط بخش خصوصی که در حال حاضر در پارکینگ اتوبوسرانی خاک می‌خورند، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

زارع ابراز کرد: بدون شک نوسازی این اتوبوس‌ها و بازگشت آنها به خطوط،  بخشی از مشکل کمبود اتوبوس در شهر را مرتفع می کند.

رییس شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: توقف اتوبوس‌های مستهلک در پارکینگ اتوبوسرانی هزینه بر است و اگر این اتوبوسها توسط بخشی خصوصی نوسازی شوند، هم به نفع شهرداری است و هم  شهر و هم شهروندان منتفع می‌شوند.

زارع خاطر نشان کرد: باید در برنامه ای دو ساله تعداد زیادی از اتوبوس‌های مستهلک شهر نوسازی و بهسازی شوند و در این فرایند رعایت ضوابط استاندارد و ایمنی ضروری به نظر می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =