پروژه همگام

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج؛ از راه اندازی پکیج تصفیه خانه فاضلاب سرویس بهداشتی در پارک مهر و ایستگاه همگام خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف آب اظهار کرد: امروزه با توجه به ازدیاد جمعیت و گسترش روز افزون فضاهای شهری و در کنار آن مکان های عمومی از جمله پارک ها، رستوران ها و تفرجگاه ها و متمرکز شدن بار فاضلاب در این اماکن بدیهی ست که چاه های فاضلاب دایر در این مکان ها، حجم قابل توجی از فاضلاب انسانی را به محیط اطراف تزریق می کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث آلوده شدن آب های زیر سطحی و آبراه ها می شود که در کنار آن به خطر افتادن محیط زیست، بهداشت جامعه و در نهایت انتشار امراض میکروبی در آب شرب شهر را باعث می شود. 

این مسئول با اشاره به راهکارهای اجرایی و ضرورت استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز شهری در راستای کاهش مصرف آب شرب تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به عنوان اولین نهاد شهری در کشور، پیشگام در این امر مهم شده است.

وی افزود: این امر علاوه بر کاهش هزینه های تخلیه چاه های پارک ها موجب عمر بیشتر چاه ها شده و از هدر رفتن آب جلوگیری کرده و فاضلاب تولید شده توسط سرویس های بهداشتی پارک ها را پس از تصفیه وارد آب های زیر سطحی کرده و از آلودگی محیط زیست و آب شرب شهری جلوگیری می کند. 

لازم به توضیح است بوستان 8.5 هکتاری مهر  واقع در منطقه 12 شهرداری کرج تا کنون ۹8  درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همزمان با سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مدار خدمت رسانی قرار می گیرد. همچنین پارک و آبشار همگام نیز از دیگر طرح هایی است که  عملیات عمرانی _ اجرایی آن تکمیل شده و همزمان با دهه فجر افتتاح می شود. این پروژه در حد فاصل بین میدان امیر کبیر و تونل بیلقان به عنوان یکی از پر ترددترین مسیرهای گردشگری استان البرز محسوب می شود که افتتاح آن می تواند گام مثبتی در جهت رفاه حال مسافرین و نقطه عطفی در توسعه گردشگری شهر کرج محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =