• ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 70186
طرح شناسنامه کردن درختان برای سومین سال متوالی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح شناسنامه دار کردن و نصب برچسب درختان شهر کرج، برای سومین سال متوالی خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان کرج گام موثری در حفاظت از درختان محسوب می شود، گفت: این طرح برای سومین سال متوالی در شهر کرج اجرا می شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با بیان اینکه در توسعه پایدار فضای سبز، شناسایی و ثبت اطلاعات مربوط به در ختان شهری ضروری است اظهار کرد: از آنجایی‌ که این درختان جزو میراث معنوی و طبیعی شهر به شمار می‌آیند طرح شناسنامه دار کردن درختان تازه کاشت اجرایی شده تا در اولین گام با تجزیه وتحلیل اطلاعات جمع آوری شده، برنامه ریزی های لازم جهت حفظ و گسترش فضای سبز اعمال شود.

درختان کهنسال کرج به هزار اصله نمی‌رسد

این مسئول در بخش دیگری با توضیح اینکه درختان کهنسال کرج به هزار اصله نمی‌رسد، ادامه داد: تعداد تمام درختانی که در معابر، جنگل‌ها، پارک‌ها و ... شهر وجود دارند در شناسنامه فضای سبز آن عرصه مشخص است، همچنین اطلاعات کاملی از این‌که چند درخت و از چه گونه‌هایی در پارک‌های کرج وجود دارد نیز در سیستم سازمان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه درختان به عنوان مهمترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می شوند تصریح کرد: در طرح شناسنامه دار کردن درختان با  نصب برچسب اطلاعات کامل نهال های تازه کاشته شده ثبت می شود که با این اقدام علاوه بر شناسایی درختان و مسیرهای کاشته شده، نتایج حاصله از آن می تواند منجر به برنامه ریزی بهتر و دقیق تر برای اجرای طرح های آتی این سازمان شود.

 رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با توضیح اینکه این سازمان امسال برای توسعه فضای سبز و افزایش درختان سطح شهر اقدامات گسترده ای را پیش از هفته درختکاری آغاز کرده است، افزود: پویش جای درختان کرج را خالی نخواهیم گذاشت با مشارکت شهروندان اجرایی شد که بدون تردید ثبت اطلاعات درختان حساسیت و دقت شهروندان را نیز درحفظ و  نگهداری از درختان و سرمایه های ارزشمند شهر افزایش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =