حمیدرضا عسگری

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از اجرای طرح طاهرین "مشارکت شهروندان داوطلب برای تغسیل، تطهیر و تکفین اموات به منظور آمادگی در مواقع بحرانی" خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهار کرد: با توجه به اهمیت تطهیر اموات و همچنین با عنایت به درخواست های مکرر شهروندان کرجی جهت کمک رسانی افتخاری و داوطلبانه در امر تغسیل و تطهیر اموات در گلزار شهدای بهشت سکینه (س)، این سازمان با هدف جذب و سازماندهی شهروندان دغدغه مند، پس از اجرای موفق "طرح دوام" توسط مدیریت بحران شهرداری کرج، مصمم است با اجرای" طرح طاهرین" با رویکرد آموزشی، معادشناسی و معاد باوری، زمینه همکاری شهروندان را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه حوادث و بلایای طبیعی بخشی از حقیقت زندگی بوده و امکان بروز هرگونه حادثه و قرار گرفتن در شرایط بحرانی وجود دارد، ادامه داد: تغسیل، تطهیر و تکفین اموات در این شرایط یکی از نکاتی است که از نظر شرعی، بهداشتی و اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد.
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج افزود: از آنجا که سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج مسئولیت کارگروه تخصصی تدفین در ستاد بحران استانداری البرز را دارد، برای آمادگی در شرایط بحران اقدام به آموزش احکامِ خاکسپاری اموات به صورت تئوری و عملی در سطوح مختلف کرده تا در صورت بروز حوادث احتمالی در این زمینه بتواند از مشارکت و همیاری عمومی شهروندان استفاده نماید.
حمیدرضا عسگری گفت: در این طرح علاوه بر طلاب حوزه های علمیه، بسیجیان، مدیران و کارکنان شهرداری ها، دانشجویان رشته الهیات و معارف اسلامی، از سایر علاقه مندان و شهروندان واجد شرایط در چهار سطح دعوت به همکاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه شناخت، آگاهی و به ویژه همکاری در شرایط بحران در مسائل شهری و اجتماعی اهمیت و ضرورت دارد گفت: شهروندانی که مایل به شرکت در این طرح هستند می توانند با ارسال عدد ۱۴ به سامانه ۲۰۰۰۱۵۳۰ یا مراجعه به وبسایت سازمان با آدرس اینترنتی Aramestan.karaj.ir و یا مراجعه حضوری به واحد فرهنگی سازمان واقع در آرامستان بهشت سکینه(س) از شرایط و جزئیات طرح آگاه و پس از تکمیل فرم، برای ثبت نام اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =