بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با هدف تامین آب خام جهت آبرسانی به فضای سبز و جدا سازی از سامانه آب شُرب، طرح اجرای خطوط انتقال آب در شهر کرج اجرایی شد.

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به اهمیت حذف آب شربِ شهری از چرخه ی عملیات آبرسانی به فضای سبز در این کلانشهر افزود: با اجرای کامل این طرح می توان جلوی هدر رفت آب را گرفت.

وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته این طرح در بلوارهای ارم و امیرکبیر در مناطق 4 و 12 به طول دو هزار و 500 متر صورت گرفته است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: این پروژه در راستای جدا سازی آب خام از آب شرب و توسعه منابع آبی صورت پذیرفته که بخشی از این منابع توسط آب قنوات و چاه های مناطق بالادستی اتوبان کرج – قزوین تامین و با ساز وکارهایی پیش بینی شده به این مناطق انتقال داده می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به راه اندازی پکیج تصفیه خانه فاضلاب سرویس بهداشتی در پارک های نوبنیان مهر و همگام تصریح کرد: با توجه به کمبود آب که امروز تمامی شهرها را با چالش جدی روبرو ساخته است، نباید پساب ها را آبی غیرمتعارف تلقی کرد بلکه باید برای استفاده از این آب ها در آبیاری فضای سبز برنامه ریزی کرد. 

این مسئول بهبود و اصلاح سامانه‌های آبیاری فضای سبز را ضروری دانست و گفت: واحد آب این سازمان با ارایه طرح های کارشناسی و به کارگیری روش های پیشرفته در استفاده از طرح های نوین تامین آب فضای سبز شهری پیشرو بوده و تاکنون اقدامات مناسبی نیز به این منظور صورت گرفته است.

به گفته رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج؛ محدودیت منابع آبی و عدم تعادل در میزان برداشت‌ از منابع آبی چالشی است که می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به شهر وارد کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =