احمدی نژاد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: هزینه نگهداری از هر دستگاه اتوبوس ماهانه 17 میلیون تومان تمام می شود.

محمد رضا احمدی نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: هزینه ثابت  نگهداری از هر دستگاه اتوبوس در هر ماه 17 میلیون تومان برآورد می شود که با توجه به تعداد اتوبوس‌های فعال کرج مبلغی قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده عمر استاندارد بسیاری از اتوبوس های شهر تمام می‌شود، افزود: سال آینده عمر مفید هشت تا 10 ساله بسیاری از اتوبوس‌های کرج تمام می‌شود و تعداد زیادی اتوبوس مستهلک به شهر اضافه خواهد شد.

وی توضیح داد: اگر به جای در نظر گرفتن عمر اتوبوس‌ها میزان کارکرد آنها در محاسبه استهلاک مد نظر قرار می‌گرفت، سال آینده با تعداد کمتری اتوبوس مستهلک مواجه بودیم ولی طبق قانون عمر مفید هر دستگاه اتوبوس در این فرایند محاسبه می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نوسازی 70 دستگاه اتوبوس مستهلک توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: هزینه نوسازی این اتوبوس‌ها یکسان نیست و نمی‌توان به طور دقیق گفت این نوسازی چقدر هزینه دارد.

احمدی نژاد در ادامه به تصویب لایحه خرید 200 دستگاه اتوبوس جدید اشاره کرد و افزود: این اتوبوس ها از استانداردهای مناسبی برخوردارند و ضوابط یورو 4 در خرید آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به قرارداد فروش بلیط اکترونیکی بلیت اتوبوس که 10 سال گذشته با شرکتی خصوصی منعقد شده بود، اضافه کرد: این قرارداد مشکلات زیادی دارد و با تعامل با شرکت خصوصی به دنبال رفع اختلاف نظرها هستیم.

وی ابراز کرد: باید از طریق بررسی دفاتر حسابرسی مشخص شود که این شرکت در طول سالهای گذشته از طریق فروش بلیط الکترونیکی چقدر درآمد داشته و تا کنون چقدر به شهرداری بدهکار است.

این مسئول گفت: بهبود وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی نیازمند حمایت جدی شورا و برنامه ریزی دقیق مسئولان این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =