• ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 70245
بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج از کاشت گونه های جایگزین چمن برای توسعه فضای سبز شهری خبرداد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: به جز نیاز آبی بالا، هزینه‌های حفظ و نگهداری چمن هم بسیار زیاد است به همین دلیل کاشت آن به هیچ وجه به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه آبیاری چمن باید به صورت روزانه انجام بگیرد، ادامه داد: از خرداد ماه تا پایان مهرماه آبیاری چمن باید به صورت روزانه انجام بگیرد و این باعث مصرف مقدار زیادی آب در شرایط کم آبی موجود می‌شود.

وی توضیح داد: به علاوه سرزنی، رسیدگی و تغذیه چمن هم به نیروی انسانی و هزینه زیادی احتیاج دارد که تامین آن به راحتی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: با این اوصاف باید گفت چمن پوشش گیاهی گران قیمتی است بنابراین طی چند سال گذشته کاشت آن در بسیاری از شهرها از جمله کرج ممنوع شده است.

بضاعتی پور خاطر نشان کرد: به جای چمن از گونه های پوششی و جایگزین استفاده می‌کنیم که هم هزینه نگهداری آن پایین بوده و هم نیاز آبی آنها یک هفتم چمن است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر به دنبال کاشت گونه هایی مثل دایکوندارا، فستوکا، فرانکینیا در فضاهای سبز شهری کرج هستیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج توضیح داد: هم اکنون در مناطقی مثل زیرگذر میدان سپاه از این گونه های جایگزین کاشته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه  وقتی چمن جمع آوری میشود باید مجددا خاک ریزی و اصلاح خاک قبلی انجام شود، فعلا این اقدام در فضاهای سبز شهری کرج انجام نمی شود.

وی گفت: کاری که از سال گذشته شروع کرده ایم این است که به هیچ عنوان چمن جدیدی درسطح شهر نمی کاریم و به جای آن از گونه های پوششی مقاوم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =