پیمان بضاعتی پور

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری خواستار رعایت نکات فنی و اصولی برای کاشت نهال و درخت در هفته درختکاری شد.

پیمان بضاعتی پور در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به اینکه همه ساله در این فصل نهادها و سازمان های مختلفی اقدام به کاشت و توزیع نهال در سطح شهر می کنند، گفت: توزیع نهال و کاشت درخت اقدام پسندیده و شایسته ای است، اما مهمتر از آن باید به این مساله توجه داشت که چه نوع نهالی و با چه سنی و چه شرایطی در کجا کاشته شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه هیچ کس با کاشتن درخت مخالف نیست خاطر نشان کرد: کاشت درخت در شرایطی که کلانشهرها با معضلات زیست محیطی درگیر هستند یک نیاز اساسی است.

وی ضمن اشاره به تفاوت گونه های شهری با اراضی پیرامونی و جنگلکاری، تصریح کرد: گونه های درختی مختلف و متفاوت هستند و تنها برای گونه بلوط 400 نوع زیر راسته در نظر می گیرند، و بر این اساس باید درختانی که در سطح شهر کاشته می شوند متناسب با محیط شهری باشند و چنانچه این موضوع رعایت نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

این مسئول در توضیح تبعات کاشت درخت بدون برنامه تصریح کرد: مثلا کاشت گونه ای همچون کاج تهران در شهر در تضاد با منافع زیست محیطی و سلامت مردم است. 

وی ادامه داد: درختی که در اراضی پیرامونی و جنگل کاری کاشته می شود باید مناسب با محیط خارج از شهر انتخاب شود و به صورت کلی برای کاشت انبوه از گونه سوزنی برگ ها استفاده می شود که باید برای جلوگیری از هزینه های اضافی و مشکلات آینده به صورت کارشناسی و فنی استعداد کاشت درخت در مناطق مختلف ارزیابی شود و سپس نسبت به کاشت آنها اقدام شود.

بضاعتی پور از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان را در سال های اخیر، توجه به گونه های مقاوم به محیط شهری کرج دانست و افزود: در انتخاب درختان باید به نیاز آبی و شرایط اقلیمی شهر کرج توجه کرد و در این مورد درختان هم باید کارا باشند و هم زیبا و مقاوم به شرایط محیط شهری، تا ضمن ایجاد تنوع زیستی و زیبایی بصری در طول سال و به صورت پیوسته بخشی از سیما و منظر شهری را هم بوجود آورند.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان از توزیع نهال رایگان در هفته درختکاری در 20 نقطه از شهر کرج خبر داد و گفت: لازم است تمامی نهادها و ارگان های مرتبط برای توزیع نهال و کاشت از گونه هایی استفاده کنند که متناسب با بافت شهری بوده و فضای سبز شهر را با مشکل مواجه نسازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =