احمدی نژاد-جلسه

سرپرست معاونت حمل و ‌نقل و ترافیک شهرداری کرج، گفت: استفاده از ظرفیت و مشارکت شهروندان در ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی الزامی و حائز اهمیت است‌.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمدرضا احمدی نژاد در نشست هم اندیشی با معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج پیرامون ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی در کلانشهر کرج، اظهار کرد: مسئله ترافیک و مشکلات مرتبط با این امر یکی از مسائل جدی و مهم در کرج به شمار می رود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت آموزش فرهنگ ترافیکی بین اقشار مختلف مردمی، کودکان، نوجوانان و جوانان تاکید و تصریح کرد: ارایه آموزش های اساسی پیرامون توسعه و ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی به تمامی اقشار مختلف جامعه اعم از شهروندان و مسئولان نقش تاثیر گذاری را در راستای اصلاح و کنترل ترافیک ایفا می کند.

این مسئول عدم ارایه الگوهای صحیح آموزشی پیرو ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی را یکی از مشکلات این بخش اعلام کرد و گفت: ارایه آموزش های تخصصی بایستی از سنین پایه آغاز شود تا بهترین عملکرد در این بخش به منصه ظهور و بروز برسد.

به گفته احمدی نژاد؛ توسعه و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و ترافیک نیازمند همکاری همگانی شهروندان، دستگاه های اجرایی مربوطه، پلیس و مجموعه مدیریت شهری است.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: فرهنگ عبور و مرور شهری یکی از مهارت های ضروری زندگی اجتماعی در جوامع امروزی به شمار می رود که این امر باید توسط رانندگان، عابرین پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می بایست در تمامی بخش های دولتی و خصوصی نیز به عنوان یک وظیفه ملی مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی(سازمان های مردم نهاد) در ارتقای فرهنگ ترافیکی الزامی و حائز اهمیت است‌.

وی با اعلام اینکه ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی در برگیرنده رعایت حقوق شهروندی است، گفت: در بودجه سال جاری رقم محدودی برای آموزش ترافیکی در نظر گرفته شده است که درصدد هستیم این رقم در بودجه سال آتی افزایش پیدا کند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =