• ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 70318
رییس شورای اسلامی شهر.عباس زارع

رییس شورای شهر کرج گفت: باید به دنبال تقویت کارکرد اجتماعی نهاد شهرداری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع درجلسه هم اندیشی روابط عمومی‌های شهرداری کرج، اظهار کرد: هر سیستمی برای رشد به انتقاد سازنده نیاز دارد و نباید از کنار انتقادهای به حق به سادگی عبور کند.

وی افزود: انتقاد باعث تغییرات مثبت در سیستم می‌شود و پویایی و حرکت  دو چندان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مدیران و پرسنل مدیریت شهری اگر می خواهند عملکرد مناسبی داشته باشند، باید شنونده خوبی باشند و به مطالبات به حق شهروندان و ارباب رجوع توجه کنند و رسیدگی به آنها را در اولویت خود قرار دهند.

وی توضیح داد:  هدایت کننده روابط عمومی، مدیران ارشد هستند و این مدیران باید قائل به نگاه دو سویه بین خود و این مجموعه داشته باشند.

رییس شورای شهر ابراز کرد: در مدیریت شهری نیازمند تغییر رویکرد هستیم و شعارش را می‌دهیم ولی اطلاعاتی از سازوکار آن نداریم.

وی با اشاره به مهمترین کارکرد شهرداری اظهار کرد: شهرداری صرفا نهادی خدماتی نیست و نباید کارکرد اجتماعی آن را فراموش کنیم.

زارع اظهار کرد: اگر سمت و سوی اجتماعی بودن نهاد شهرداری راتقویت کنیم آنگاه به رفتاری دو سویه بین مردم و مدیران این مجموعه می‌رسیم.

وی افزود: یک مدیر موفق می‌تواند دستاورد رفتارهای اجتماعی مجموعه خود را از درگاه روابط عمومی خود مورد بررسی قرار دهد.

رییس شورای شهر کرج اضافه کرد: روابط عمومی مدیران را به مردم نزدیک می‌کند و ظرفیت پذیرش انتقاد سازنده رادر آنها به وجود می آورد.

وی توضیح داد: باید به دنبال ایجاد رابطه معقولی بین روابط عمومی شورا و شهرداری کرج با مدیران مجموعه مدیریت شهری، رسانه‌ها و شهروندان باشیم تا اهداف پیش بینی شده در این حوزه با دقت بیشتری محقق شوند.

وی افزود: بسیاری تصور دارند قسمت عمده ای از کارهای روابط عمومی مناسبتی است ولی واقعا این طور نیست و نباید وظایف روابط عمومی ها را به چاپ بنر و نصب پرچم و ... محدود کنیم.

وی توضیح داد: باید نگرش غالب به روابط عمومی‌ها اصلاح شود تا شاهد تحولی در فعالیت این بخش در شهرداری و شورای شهر باشیم.

وی با اشاره به کارکرد خبری روابط عمومی‌ها خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها میتوانند با انتشار اخبار به موقع و تاثیرگذار خوراک خبری خوبی در اختیار رسانه ها قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی  گفت: روابط عمومی ها به عنوان پیشانی سازمان‌ها  باید به دنبال تقویت حرفه ای گری در رسانه‌ها باشند.

وی ابراز کرد: برای انسجام بخشی به روابط عمومی‌ نیازمند تدوین آیین نامه و اتخاذ سازوکاری برای افزایش نوآوری و تقویت خلاقیت این بخش هستیم که امید است با هم فکری و تعامل عملی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =