علیرضا موسوی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج بر ضرورت اصلاح نگاه هزینه ای به روابط عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علیرضا موسوی در جلسه هم اندیشی روابط عمومی‌های شهرداری کرج، با اشاره به تشکیل کمیسیون هنر و ارتباطات در کرج اظهار کرد: این کمیسیون برای اولین بار است در کشور تشکیل شده و نشان دهنده جایگاه هنر، رسانه و ارتباطات از دیدگاه مدیران شهری کرج است.

وی در ادامه به جایگاه سازمانی روابط عمومی در دستگاه‌ها و ادارات مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه نگاه موجود به روابط عمومی نگاهی حرفه ای نیست و تشکیل کمیسیون هنر و ارتباطات نقطه امیدی برای شناساندن جایگاه و اهمیت این حوزه در ادارات و سازمان‌ها است.

وی توضیح داد: اکثر پرسنل روابط عمومی با ابزار شخصی خود روابط عمومی را اداره می کنند و شبانه روز وقت می‌گذراند تا به وظایف تعریف شده خود به خوبی عمل کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروز وظایف روابط عمومی‌ها بسیار تخصصی شده و صرفا به چاپ بنر، بروشور و انجام امور تشریفاتی در مراسم محدود نمی‌شود.

وی ابراز کرد: مجموعه روابط عمومی در ساعات اداری و غیر اداری، سرما و گرما در کنار مدیران هستند ولی آن طور که باید و شاید دیده نمی‌شوند.

موسوی با تاکید بر اینکه نگاه به روابط عمومی به اصلاح نیاز دارد، توضیح داد: نگاه هزینه ای به روابط عمومی ها به هیچ وجه درست نیست و نیازمند اصلاح است.

وی ابراز کرد: باید به سمت و سویی پیش برویم که مدیران روابط عمومی در تصمیم گیری‌ها مستقل و بر اساس اهداف پیش بینی شده بخش خود عمل کنند که این امر نیازمند همکاری مدیران بالا دستی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کمبود اعتبار و امکانات بخش روابط عمومی در اغلب دستگاه‌ها افزود: ایجاد پویایی و نشاط در مجموعه روابط عمومی به صرف داشتن نیروی متخصص امکان پذیر نیست و باید زیرساخت‌هایی مثل امکانات و تجهیزات مناسب هم در اختیار این مجموعه قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آموزش مستمر نیروهای روابط عمومی گفت: بدون شک هر سیستمی با نیروی انسانی و نیروی انسانی با آموزش پویایی خود را حفط می کند به همین دلیل باید بحث آموزش نیروهای این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: در تلاش هستیم روابط عمومی ها را در همه زمینه ها به روز رسانی کنیم تا از طریق عملکرد آن ها به بخشی از اهداف شهرداری دست یابیم.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری از فعالیت های موازی با وظایف تعریف شده روابط عمومیها گفت: فعالیت موازی صرفا باعث هدر رفت انرژی و منابع مالی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در پایان افزود: مدیران بالا دستی باید به باور درستی در خصوص جایگاه روابط عمومی در سازمان ها برسند و بر اساس این نگاه با این مجموعه حرکت کنند.

در نشست هم اندیشی روابط عمومی های مجموعه مدیریت شهری، عباس زارع رییس شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی، سارا دشت گرد رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی و رحیم خستو رییس کمیسیون هنر و ارتباطات حضور داشتند. 

این نشست در قالب چهارمین جلسه کمیسیون هنرو ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =