• ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 70556
محمدجواد کولیوند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: کاشت نهال نباید به ایام خاصی از سال محدود شود.

محمد جواد کولویند در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید میان مردم ترویج شود، اظهار کرد: فرهنگ درختکاری و کاشت نهال نباید به روز خاصی منحصر شود.

وی افزود: در روز درختکاری به صورت نمادین درخت کاشته می شود اما هدف این روز در واقع گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع است.

وی ادامه داد: بدون شک وقتی فردی درختی را با دستان خود می کارد، برای حفظ آن تلاش بیشتری می‌کند و این باعث ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز شهری افزود: درختان اکسیژن تولید می کنند و به عنوان کارخانه های تولید اکسیژن و ریه های زمین شناخته می شوند به همین دلیل افزایش تعداد آنها در فضای شهری، کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه براین، توسعه فضای سبز باعث افزایش نشاط و شادابی شهر شده و از فشار روانی شهروندان می کاهد.

کولیوند تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که نگهداری و حفاظت از درخت از کاشت آن مهمتر است به همین دلیل باید در کنار فرهنگ درختکاری فرهنگ نگهداری از آن نیز در جامعه ترویج شود.

این مسئول توضیح داد: هفته منابع طبیعی فرصتی مغتنم برای بالا بردن آگاهی‌های عمومی جامعه در زمینه نقش و اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفظ و حراست از آن است.

کولیوند افزود: امیدواریم در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و تجدید حیات دوباره طبیعت، با توجه بیشتر به منابع طبیعی شکران نعمات الهی را به جای آورده و با غرس نهال و درختکاری، به سهم خویش در این امر مفید و ارزشمند مشارکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =