• ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 70647
عباس زارع رییس شورای شهر اسلامی

رییس شورای شهر کرج گفت: اعتماد عمومی به مدیریت شهری یک شبه ایجاد نمی شود.

عباس زارع در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با تاکید بر ضرورت افزایش اعتماد عمومی به مدیریت شهری اظهار کرد:  اعتماد سازی، فرایندی زمان بر است و یکی دو روزه اتفاق نمی افتد بنابراین باید در این مسیر صبور باشیم و اهداف پیش بینی شده در این حوزه را گام به گام پیگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به تلاش شورای پنجم برای افزایش اعتماد عمومی به مدیریت شهری افزود: شورای پنجم به دنبال شفافیت، سلامت و کارآمدی است و دراین مسیر دنباله رو هیچ حزب و جناحی نیست.

وی با اشاره به اقدامات شورا برای شفاف سازی در امور مدیریت شهری ادامه داد: شورای پنجم از ابتدای فعالیت تا کنون برای بررسی بودجه و برنامه های شهری ساعت‌ها وقت گذاشته و با تدقیق بودجه، به دنبال ایجاد مدیریت شهری شیشه ای و شفاف سازی است.

رییس شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: این شورا فرایندهای کاری شهرداری را احصاء و با تلاش برای مکانیزه کردن فرایند کاری مدیریت شهری، در مسیر تسهیل در پاسخگویی به ارباب و رجوع و جلوگیری از فساد احتمالی گام برداشته است.

 وی افزود: تا مدتی قبل بسیاری از فرایندهای کاری شهرداری مثل امور مربوط به کمیسیون ماده 100 به صورت دستی انجام می‌شد ولی با تلاشهای صورت گرفته، این سیستم به شکل مکانیزه درآمده و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول ابراز کرد: به دنبال آن هستیم  فرایند صدور پروانه ساختمانی، پایان کار، پرداخت عوارض و ... هم در سال آینده مکانیزه شود تا مردم برای انجام این امور به جای مراجعه به 10 نفر و سردرگمی، از یک درگاه کار خود را انجام دهند.

زارع در ادامه گفت: علاوه براین در تلاشیم از سال آینده با آموزش پرسنل شهرداری، تغییراتی در وضعیت بازدید از ساختمانهای در حال ساخت شهر ایجاد کنیم. به این ترتیب که اگر حالا برای صدور پروانه پنج نفر از بخشهای مختلف شهرداری پروژه بازدید می‌کنند،  سال آینده  این تعداد به یک نفر کاهش یابد و آن یک نفر بتواند کار چهار نفر دیگر را هم انجام دهد.

وی گفت: با این کار هم هزینه های شهرداری کاهش می یابد و هم از اعمال پنج سلیقه مختلف و هدر رفت زمان و انرژی جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =