• ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 70709
احمدی نژاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: مناقصه دو دستگاه خودروی ثبت تخلف متحرک صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال جاری اقدامات لازم جهت خریداری آن ها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به بالا بودن سن ناوگان ملکی شهر کرج، افزود: با توجه به سن اتوبوس‌های خطوط مختلف، به تناسب نیازهای هر خط و طول سیر و سرفاصله مناسب حرکت اتوبوس ها،  30 دستگاه اتوبوس خریداری شده به خطوط پرتردد و پرازدحام فرستاده شده و اتوبوس هایی که سن بالایی دارند، بازنشسته شده و یا به خطوط دیگر که تردد زیادی در آن ها صورت نمی گیرد، منتقل می شوند.

وی اظهارکرد: بر اساس قانون هوای پاک، عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها 10 سال است که بر این اساس، عمر مفید اتوبوس های کلانشهر کرج رو به پایان است و یک الی دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: میانگین استاندارد جهانی تعداد مسافران جابجا شده توسط هر اتوبوس در روز، بین یک هزار تا یک هزار و 100 نفر است اما بر اساس استانداردی که با توجه به موقعیت خاص و قیمت سوخت برای کشور ما تعیین شده ، هر اتوبوس در روز 800 مسافر را باید جابجا کند که این تعداد در ناوگان فعلی شهر کرج، کم تر از  500 نفر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه حمل و نقل عمومی بهترین راه حل برای جابجایی در کلانشهرهایی است که تراکم جمعیت دارند، مطرح کرد: از دور خارج شدن تعدادی از اتوبوس های شهر کرج و مناسب نبودن سر فاصله حرکت آن ها موجب شده تا شهروندان از وسایل دیگر حمل و نقل مانند تاکسی استفاده کنند.

وی افزود: تاکسی های اینترنتی نوظهور مانند اسنپ و تپسی نیز موجب کاهش بخشی از مسافران اتوبوس ها و بخشی از مسافران تاکسی ها و سرویس های دربستی شده اند اما این افت، در ناوگان اتوبوسرانی چندان محسوس نیست.

بازنگری در نظام خطوط اتوبوسرانی کرج و مهندسی خطوط

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد: علاوه بر بازنگری در نظام خطوط اتوبوسرانی کرج و مهندسی خطوط، اصلاح هندسی برخی معابر در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است و همچنین فاز دوم طرح شهر خوانا نیز در سال جاری آغاز شد و تا سال آینده ادامه خواهد داشت که امید است تا پایان سال 98 ساماندهی کامل تابلوهای هدایت مسیر صورت گیرد.

به گفته احمدی نژاد، در سال جاری شهرداری توجه ویژه ای به مسائل مربوط به عابر پیاده داشته که خوشبختانه در این راستا، اقداماتی از جمله اصلاح خطوط عرضی عبور عابر پیاده و مناسب سازی گذرهای عابر پیاده با پایین آورده جداول انجام شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری می توان به خط کشی محوری، نصب باتومی، اجرای خط بریل ویژه نابینایان و اصلاح تابلوهای انتظامی سطح شهر اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =