• ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 70847
صدو سی وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تشکیل شد

صد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج به آسیب شناسی شهر و مدیریت بحران اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در ابتدای این جلسه رییس شورا با اشاره به حوادثی که در گذشته رخ داده بود و سیلاب عظیمیه که خاک را به بلوار طالقانی هدایت کرد، بر ضرورت آسیب شناسی شهر و پیگیری آن تاکید کرد.

عباس زارع با بیان اینکه آبریز گسترده ای در سیاه کلاهان وجود دارد و در این محدوده و محمود آباد ساخت و ساز غیر مجاز گسترده ای صورت گرفته و مسیرها را مسدود کرده است، عنوان کرد: ساکنان این محدوده ها در خطر قرار دارند و به این موضوع باید رسیدگی شود.

وی در ادامه به نشست زمین در کرج طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: اگر لوله های انتقال گاز در محل نشست زمین می ترکید، انفجار بزرگی رخ می‌داد و نیاز است در این خصوص دقت بیشتری داشته باشیم.

در ادامه حسین محمدی رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج بر مدیریت مخاطرات طبیعی تاکید کرد و گفت: باید برای تحقق این مهم، روان آبها و آبهای سطحی را در مسیر اصلی خود هدایت کنیم.

 رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بی رویه در حاشیه رودخانه ها تاکید کرد.

سارا دشت گرد افزود: جلوگیری از تخلیه نخاله در مسیر رودخانه ها نیز راهکاری برای مهار سیلاب به شمار می‌رود.

احد رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: برای مدیریت مربوط به مسیرها باید فراتر از محدوده شهری نگاه کنیم.

در ادامه جلسه شهردار کرج به ارایه گزارش عملکرد شهرداری در خصوص مهار سیلاب و رفع آبگرفتگی های اخیر پرداخت.

علی اصغر کمالی زاده همچنین طرح های پیشنهادی و هزینه های اجرا برای مهار سیلاب را ارایه کرد.

راهکارهای مشکلات اتوبان تهران قزوین، شناسایی نقاط آبگرفتگی و راه آهن تهران تبریز از دیگر مواردی بود که شهردار کرج به آن اشاره کرد.

کمالی زاده در پایان از ساماندهی نهر دلمبر طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در خصوص اقدامات استان برای کمک به مناطق  سیل زده گفت: 6 هواپیمای کمکی برای استان های شمالی و جنوبی ارسال شده است.

مهدی مهرور افزود: در چند سال گذشته بعد از سیل سیجان اقداناتی انجام شد یکی از بهترین تدبیرها تخلیه آب است که حضور شهردار و معاونین در صحنه و بازدید و آمادگی ایجاد شد که ماحصل آن در سطح استان این بود که خسارت جانی و مالی نداشتیم.

رییس کمیسیون عمران شورا نیز در این جلسه گفت: امیدواریم این جلسات تنها در زمان وقوع سیل تشکیل نشود و ادامه دار باشد.

مهدی حاجی قاسمی در ادامه جمع بندی جلسه را ارایه کرد و گفت: شورای شهر مطالبه گر توقعات مردم است و باید به وظایف خود عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =