بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: مشکلی برای تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری جنگلهای جنوب غربی کرج نداریم.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: طی چند سال گذشته اهداف پیش بینی شده برای توسعه فضای سبز در محدوده جنوب غربی کرج آن طور که باید وشاید محقق نشده است.

وی ادامه داد: اغلب درختکاری، بوته و جنگلکاری صورت گرفته در کرج در محدوده های شمالی شهر بوده است بر همین مبنا با هدفگذاری مناسب، ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب غربی شهر را زیر کشت جنگل برده ایم.

وی افزود: در هر هکتار از این اراضی ۷۰۰ اصله درخت کاشته می‌شود که حدود ۱۴۰ هزار اصله درخت که اغلب آنها کاج و مقاوم به کم آبی هستند را شامل می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: تا کنون در اراضی چایخانه سمت فرودگاه پیام حدود ۵۰ هکتار درختکاری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، چاله کنی ۸۰ درصد از محدوده ۹۰ هکتاری رادیو بعثت هم انجام شده و در حال حاضر مشغول لوله کشی این محدوده هستیم.

بضاعتی پور ابراز کرد: بعد از اتمام عملیات لوله کشی حدود ۱۰ روز طول می کشد که درخت ها کاشته شوند و پیش بینی می شود  کاشت درختان اراضی رادیو بعثت هم تا پایان اردیبهشت تمام شود.

وی افزود: چاله کنی محدوده فرودگاه پیام که مهمترین مرحله درختکاری است هم در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: تا آخر اردیبهشت ۲۰۰ هکتار جنگلکاری در اراضی جنوب کرج تحویل می دهیم  و تا پایان سال هم ۲۰۰ هکتار دیگر به آن اضافه خواهد شد.

این مسئول گفت: برای تامین آب درختان کاشته شده در این اراضی چاه‌های عمیق و نیمه عمیق احداث شده و آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =