• ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 70865
شهردار

گزاره از تهدید فرصت ساختن؛ اما این کلیشه ی پر تکرار این مرتبه برای ما به حقیقت نزدیک تر بود تا باطل. تهدیدهایی به نام باران، روان آب، طغیان رودخانه، آبگرفتگی معابر و زیرگذرها، سیلاب و سیل.

پایگاه خبری کرج امروز/ مصطفی فراغت: در بارش های اخیر که احتمال سیل هم می رفت، همه تهدیدها لمس شد؛  تهدیدهایِ دلهره آوری که از لایروبی ۲۴ ساعته کانال ها و جوی ها و نهرها مشخص بود؛ از لایروبی نهر دلمبر بعد از سال ها. از ۷۲ ساعت آماده باش. 
 اما تفاوت بارش های عید نود و هشت در مقایسه با بارشِ روزهای دور، تبدیل تهدید به فرصت بود؛ اتفاقی که افتاد و کلیشه ای که کلیشه باقی نماند.
اگر تصور می کنید در بارش های اخیر که از قضا؛ دو برابر میانگین بارش ها در یک سال بود! فرصت؛ ذخیره میلیون ها مترمکعب روان آب جاری شده برای جبران فصل کم آبی می توانست باشد؛ اشتباه می کنید. 
چنین سودی نه امسال و نه سال های گذشته برده شد. اما تصور می کنم برای مجموعه مدیریت شهری که کمتر رنگِ همدلی و همراهی را تجربه کرده؛ به خط شدن و چکمه پوش شدن مدیران مدیریت شهری برای نجاتِ شهر و شهروندان؛ فرصت گرانبهایی بود که از دل تهدیدها بیرون آمد.
در این همراهی غیرمنتظره نقش برجسته و مدیریت بحرانِ علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج مشهود است. شاید هم این تهدید فرصتی بود برای مدیران مناطق و سازمان ها و ...که نشان دهند سزاوار نقطه ای که در آن ایستاده اند هستند. 
به نظر می رسد بعد از مدت ها مجموعه مدیریت شهری با رهبری علی کمالی زاده و اعضای شورایِ پنجم مسیر درست را پیدا کرده که انتظار می‌رود با وجود سال دشوار پیش رو؛ در پایان نتیجه ای شیرین برای شهر و شهروندان به ارمغان آید. به امید آن روز.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =