• ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر: 70897
اقای رجبی

رییس بنیاد البرز شناسی گفت: در سالی که گذشت، ۱۲۰ هزار اصله نهال در کلانشهر کرج کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهراب رجبی در مراسم روز فرهنگی کرج که در پارک چمران برگزار شد، اظهار کرد: البرز سه اقلیم کوهستانی، کوهپایه‌ای و دشت را در خود جای داده است.

وی با اشاره به نمادهای البرز ادامه داد: ارس نماد گیاهی و عقاب پرطلایی نماد جانوری البرز است.

رجبی با اشاره به تلاش شهرداری برای توسعه فضای سبز شهری گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار اصله درخت در مناطق مختلف کاشته شده که این نشان دهنده این است که حفظ طبیعت و سبزی شهر برای مسئولین اهمیت دارد.

وی ابراز کرد: البرز به واسطه مهاجر پذیری بیشترین میزان افزایش جمعیت را دارد و  باید تلاش کنیم سرانه فضای سبز را متناسب با سرعت رشد جمعیت افزایش دهیم.

رئیس بنیاد البرز شناسی البرز گفت: روز ۲۱ فروردین به عنوان روز فرهنگی کرج و روز ۲۰ مهر هم به عنوان روز  ملی البرز معرفی شده که امید است از این طریق ظرفیت‌های این استان از جمله کرج به خوبی معرفی شود.

رجبی با اشاره به وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال توضیح داد: باید به طبیعت احترام بگذاریم و از قطع درخت و ساخت سازه‌های انسانی از جمله مسکن در مسیرهای عبور آب جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: مقصر اصلی وقوع این حوادث خودمان هستیم چون با دست درازی به طبیعت شرایط زیست خودمان را هم دشوار کرده‌ایم.

رئیس بنیاد البرز شناسی افزود: بدون شک توسعه فضای سبز در کرج علاوه بر کاهش آلودگی هوا نقش به سزایی در زیبایی شهر و افزایش روحیه نشاط و سرزندگی در میان شهروندان دارد.

رجبی ابراز کرد: روز فرهنگی کرج همزمان با برگزاری جشنواره لاله های کرج برگزار می‌شود که این فرصتی برای معرفی بیش از پیش داشته‌های این شهر است.

رئیس بنیاد البرز شناسی گفت: در جهان ۵۴ نوع لاله شناسایی شده که لاله البرز هم یکی از آنهاست که این افتخار بزرگی برای البرزنشینان به شمار می  آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =