قطارشهری

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از بررسی گزینه های محل احداث پایانه قطار شهری کرج، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی‌اصغر صلواتی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به حساسیت و پیچیدگی عملیات احداث ساختمان دپو و پایانه، از سوی اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج، از نزدیک گزینه های پیشنهادی، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هر سیستم ریلی به اختصاص فضایی خاص برای اسکان قطارها و تعمیر و نگهداری آن‌ها نیازمند است که این فضا در صنعت ریلی به دپو معروف است. دپوهای مترویی عمدتا متشکل از فضاهایی مانند پارکینگ، فضای تعمیرات سبک، سالن تعمیرات سنگین، دیزل شاپ، سالن تراش چرخ، سالن شستشوی اتوماتیک قطار، سالن تعمیرات تجهیزات ثابت، سالن رنگ، خط تست، مرکز فرمانِ دپو و برج کنترل ساختمان‌های اداری است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اضافه کرد: احداث دپو در پروژه های قطار شهری از مهمترین بخش های عملیات اجرایی است.

این مسئول ادامه داد: مکان یابی مناسب جهت احداث دپو در فضاهای شهری معمولا با مشکلات فراوانی همراه است به همین سبب مدیران مربوطه پس از بررسی های دقیق و کارشناسی گزینه هایی را در نظر گرفته اند که به زودی در خصوص تعیین محل نهایی احداث دپوی خط ۲ قطار شهری کرج تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =