• ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
  • کد خبر: 71108
محیط زیست

رییس سازمان محیط زیست البرز گفت: مدیریت شهری با جذب مشارکت مردم نقش به سزایی در کاهش معضلات زیست محیطی کرج دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فردین حکیمی عصر امروز در همایش روز زمین پاک که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: دوم اردیبهشت روز زمین پاک است و شعار امسال حفاظت از گونه‌های زیستی و نه به زباله و پلاستیک است.

وی ادامه داد: برگزاری این گونه همایش‌ها به معنای حل مشکلات زیست محیطی موجود نیست ولی گوشزدی به ماست تا نسبت به حال و روز سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم حساس باشیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در کاهش معضلات زیست محیطی توضیح داد: نقشی که شورا و شهرداری در حفظ محیط زیست شهری دارد قابل انکار نیست چون عملکرد آنان در بسیاری از مقوله ها مثل آلودگی هوا، پسماند، آلودگی آب و ... تاثیر مستقیمی بر حال و روز محیط زیست دارد.

وی ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری با عملکرد خود می‌تواند باعث جذب بیشتر مشارکت مردمی در این حوزه شود و به این ترتیب مسیر پیش رو برای حل معضلات زیست محیطی شهرمان را هموار کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و شورای عالی استانها منعقد شده که محور آن حفظ محیط زیست است.

حکیمی با تاکید بر نقش شوراها در حفاظت از محیط زیست کرد: ماده 68 قانون شوراها بر کمک به اجرای قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست تاکید دارد که امیدواریم شوراهای شهر و روستای استان همکاری بیشتری در اجرای آن داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: عدم اجرای قانون پسماند و عدم مدیریت پسماند به ویژه پسماندهای ساختمانی به معضلی بزرگ در استان تبدیل شده که تمامی شهرداران نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود:  نباید مشکلاتی که پسماند ایجاد می‌کند را دست کم بگیریم و باید با استفاده از روشهای نوین در جهت کاهش آلاینده‌های زباله به ویژه پلاستیک تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =