• ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 71127
پرگو

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج بر ضرورت کاهش اغتشاشات بصری برای داشتن شهری با چهره زیباتر تاکید کرد.

احدالله احمدی پرگو در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال فرایند تهیه طرح تفصیلی شهر را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: پس از تدوین این طرح، مراحل تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری طی می‌شود تا در سال آینده طرح تفصیلی کرج، با رویکرد جدید اجرایی شود.

وی افزود: برای این کار مشاورانی پای کار آمده اند و این طرح در مرحله طراحی شهری قرار دارد و برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم، نهاد برنامه ریزی شهری تشکیل شده که وزارت راه شهرسازی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، شورای شهر و شهرداری عضو  این نهاد هستند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت بازنگری به وضعیت سیما، منظر و نمای شهری کرج اشاره کرد و افزود: سال گذشته آیین نامه‌هایی در این خصوص تهیه و به تصویب شورا رسیده است.

پرگو ابراز کرد: امسال این آیین نامه ها با تشکیل کمیته‌های نما، کمیته ساماندهی شبکه معابر در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در ساخت و سازها از افزایش اختشاشات بصری جلوگیری کنیم و کسانی که پروانه ساخت و ساز می گیرند را به این باور برسانیم که چهره و زیبایی شهر به اندازه کمیت و کیفیت وضعیت زیرساخت ها اهمیت دارد.

معاونت شهرسازی خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که  فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد نما از شهرداری تاییده بگیرند تا تعداد نماهای ایرانی- اسلامی د شهر افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث جلوگیری از اختشاشات بصری حتی توجه به نورپردازی‌ها و فضاهای خالی شهری هم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاونت خدمات شهری تغییرات محسوسی  در این حوزه می‌توان ایجاد کرد تا به سمت داشتن شهری با چهره زیباتر حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =