نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اصحاب رسانه

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک روز شوراها گفت: شورا محصول ۱۰۰ سال مبارزه ملت برای رسیدن به استقلال و جامعه مطلوب تر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، عنوان کرد: بعد از مدت ها شاهد سر و شکل گرفتن خانه مطبوعات استان البرز هستیم؛ امیدوارم سایر رسانه ای ها به عضویت خانه مطبوعات درآیند و به بیان دغدغه های مردم بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده برخی اعضای شورای شهر کرج قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: در دل و ذهن اعضای شورا نیستم که آیا کسی سودای انتخابات دارد یا نه، اما اگر کسی سودای خدمت دارد چه جایی بهتر از شورای شهر؟

این عضو شورا با اشاره به اینکه رفتن هر عضوی از شورا تبعاتی به همراه دارد، یادآور شد: عقل سلیم می گوید برای خدمت در شورا باقی بمانیم.

وی در خصوص سیاسی بودن شورای پنجم گفت: من هم اعتقاد دارم شورای پنجم سیاسی نیست چرا که وظایف شورا در حوزه مدیریتِ محلی مشخصی است؛ اعتقاد دارم ورود به مباحث و مناسبات سیاسی به جایگاه شورا ضربه می زند.

خستو با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان البرز به منظور دعوت از رییس شورا به عنوان سخنران پیش از خطبه ها به مناسبت روز شوراها، گفت: همکاری و راهنمایی‌های امام جمعه کرج طی یکی دو سال اخیر جلوی بسیاری از مفاسد را گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به پرسش دیگری درباره مترو، اظهار کرد: مترو حدیث مفصلی است که باید به آن واقع گرایانه نگاه کنیم.

وی با بیان این که از دادن قول ها و وعده هایی که عملی نیم شود باید پرهیز کرد، ادامه داد: سازمان قطار شهری و پیمانکار مترو تاکنون انتظارات مدیریت شهری را برآورده نکرده است؛ بیش از یک دهه از کلنگ زنی پروژه مهم و سرنوشت‌ساز قطار شهری کرج می‌گذرد؛ پروژه‌ای که به‌اندازه کافی برای شهر خرج تراشیده و هنوز اندر خم یک کوچه است.

خستو با تاکید بر اینکه از ابتدا قرار نبود مترو با بودجه شهر ساخته شود، گفت: این پروژه مقرر بود با فاینانس و جذب سرمایه خارجی راه‌اندازی شود، نمی‌شود با فروش املاک شهر این پروژه را تکمیل کنیم، تکمیل این پروژه نیازمند تعامل با مسئولان استانی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه پیرو وعده‌های اعضا به مردم ۵۰ میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل اختصاص‌یافته است، افزود: در خصوص پروژه مترو کرج توجه به نوسانات حوزه ارز ضروری است، نباید این نکته را از خاطر دور داشت که سازمان قطار شهری و پیمانکار مترو تاکنون انتظارات مدیریت شهری را برآورده نکرده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه خدمت رسانی موجب نشاط مردم می شود، افزود: اواخر سال گذشته ۳۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل و عمومی وارد شد.

خستو در پاسخ به این سوال که بسیاری از دکه‌های مطبوعاتی در کرج تبدیل به تنقلات فروشی شده و آیا شورای شهر برنامه‌ای برای ساماندهی دارد یا خیر، توضیح داد: این موضوع یکی از دغدغه‌های شورا است که در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا میان برخی کمیسیون‌های شورا از جمله کمیسیون فرهنگی موازی کاری دیده می‌شود، گفت: حوزه فرهنگی بسیار گسترده است، سال گذشته کمیسیون فرهنگی اقدامات مهمی از جمله تعیین روز فرهنگی کرج، را انجام داده است.

خستو در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح آسفالت خیابان های اصلی و فرعی کرج اشاره کرد: با تامین قیر، انتظار می رود امسال بخش عمده این معابر مناسب سازی شوند.

رییس کمسیون هنر و ارتباطات در ادامه به موضوع رسیدگی به مطالبات مردم پرداخت و گفت: شورا به عنوان پارلمان محلی و نماینده مردم درصدد است تا نیازهای شهر را شناسایی و به مطالبات پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بخشی از وظیفه شورای اسلامی شهر کرج تکمیل تعدادی از پروژه هایی است که در گذشته آغاز شده و این امر روند طبیعی تحولات را نشان می دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، پروژه هایی در شورای قبل آغاز شده که باید آنها را به سرانجام برسانیم .

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج به اقدامات شورای پنجم اشاره کرد و افزود: طی ۲ ماه اخیر باغاتی در مناطق محروم اکبر آباد و اختر آباد کرج آزاد سازی شده است؛ ضمن آنکه یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از بودجه شهری به گسترش فضاهای سبز اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری شهرسازی نیست بلکه مسئولیت های دیگری دارد، افزود: کلانشهر کرج شهر به کارگاه سازندگی تبدیل شده است اما این کارگاه ها باید جای خود را به محیطی آرام برای شهروندان تبدیل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه باید ظرفیت انتقادپذیری افزایش یابد، افزود: دردآور است رسانه هایی که باید نقاد مسؤولان باشند به دلیل مشکلات اقتصادی اقدام به تعریف و تمجید می پردازند.

خستو گفت: نباید آزاداندیشی از اصحاب قلم و رسانه گرفته شود و این قشر وابسته به فردی از شورای شهر متن بنویسند؛ قلم رسانه زمانی تاثیرگذار خواهد بود که نقد در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه شورای شهر در رابطه با کیوسک های مطبوعاتی اشاره کرد و یادآور شد: باید نظارت کافی در این زمینه وجود داشته باشد و شورای شهر نیز در این راستا اقداماتی انجام خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =