یکصدو سی وششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در قاب تصویر

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج گفت که بودجه پیشنهادی شهرداری این کلانشهر برای سال ۹۸ با رویکرد کاهش هزینه های جاری و افزایش هزینه های عمرانی بررسی و مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، غدیر مهدوی کلیشمی اظهار کرد: روند بررسی و تصویب بودجه ۹۸ شهرداری کرج در قالب ۵۰ الی ۶۰ ساعتِ کاری صورت پذیرفت و در نهایت بودجه پیشنهادی هزار و ۱۰ میلیارد تومانی برای هزینه های جاری با کاهش ۸۹ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومانی به عدد ۹۲۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان رسید که در جهت کاهش هزینه ها و صرفه جویی قابل توجه است.
 
 وی افزود: شهرداری کرج برای هزینه های عمرانی مبلغ هزار و ۳۵۲ میلیارد و ۶ میلیون تومانی را پیشنهاد داده بود که این عدد با افزایش ۱۴۵ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومانی به هزار و ۴۹۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون رسید که در صورت جذب این عدد، شهرداری کرج پویایی و تحرک خوبی را به تصویر می کشد و شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام خواهیم بود.
 
این مسئول ادامه داد: در مجموع بودجه پیشنهادی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومانی شهرداری کرج برای هزینه و درآمد این نهاد با افزایش ۵۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومانی به مرز ۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان رسید که با احتساب ۳۰۰ میلیارد تومان صکوک که اعضاء با آن مخالفتی نداشتند، سرجمع هزینه ها و بودجه مصوب سال ۹۸ بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان است.
 
 مهدوی کلیشمی اضافه کرد: با نیم نگاهی به کاهش هزینه های جاری و افزایش هزینه های عمرانی در روند بررسی و تصویب بودجه ۹۸ می توان دریافت که رویکرد و اراده نمایندگان مردم توانمندسازی و تحرک و پویایی بیشتر شهرداری کرج است تا شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به مباحث مهمی همچون محیط زیست، حمل و نقل عمومی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و محرومیت زدایی باشیم.
 
 وی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی دقیق تر بودجه نسبت به تشکیل سه کمیته تخصصی در سرفصل هزینه های جاری، هزینه های عمرانی و درآمدی به ریاست همکاران حسین محمدی، مهدی حاجی قاسمی و فرج اله ایلیات اقدام کرد که با حضور تمام اعضاء تشکیل جلسه دادند که تلاش و پشتکار برای بررسی بند بند بودجه و دستیابی به نتیجه مطلوب جای قدردانی دارد؛ همچنین از حضور فعال شهردار و معاونین وی، مشاورین و مدیران مناطق و سازمان‌های تابعه و سایر همکاران در جلسات برای ارائه توضیحات لازم سپاسگزاری می کنم.
 
 عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: یکی از نکاتِ قابل توجه در بودجه پیشنهادی پیش بینی جذب درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی از محل فروش اموال غیرمنقول است که بلاشک در تباصر بودجه باید به این مهم توجه کافی را داشت تا اراضی شهری بدون بارگذاری و ایجاد ارزش افزوده کافی به فروش نرسند و ما با خام فروشی مقابله جدی خواهیم کرد؛ چرا که تامین کننده منافع حقیقی شهر و شهروندان نیست.
 
 به گفته مهدوی کلیشمی، همچنین در فصل های درآمدی بودجه ۹۸ شهرداری کرج جذب ۵۶۰ میلیارد تومان از محل جرایم ماده صد (تخلفات ساختمانی) پیش بینی شده که در واقع ناپایدارترین درآمدِ ممکن به شمار می رود. در صورت بازنگری اساسی در طرح تفصیلی و رفع مغایرت های آن می توان تا حد امکان این درآمدهای برون زای حاصل از تخلفات را به درآمدهای مثبت ناشی از صدور پروانه تبدیل کرد. ما باید درآمدهای غیرشفاف و غیرواقعی و غیراقتصادی را به درآمدهای واقعی و شفاف تبدیل نماییم.
 
 بر اساس گفته های رئیس کمیسیون تلفیق ۹۸ شورای اسلامی شهر کرج، پروژه نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی (خرید اتوبوس) به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، طرح تملک اراضی و املاک مورد نیاز در مراکز و نواحی به ارزش ۳۰۳ میلیارد تومان، طرح احداث و تکمیل سیستم حمل و نقل ریلی (مترو) با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومانی، پروژه اجرای قطعه اول بزرگراه شمالی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی، پروژه مربوط به ایجاد فضای سبز و کمربند سبز حاشیه خیابانها با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومانی، پروژه مربوط به طرح احداث و تکمیل ساختمان های اداری با اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی، طرح جدولگذاری و پیاده روسازی معابر با اعتبار ۵۱ میلیارد تومانی، پرداخت مطالبات و دیون عمرانی به میزان ۴۰ میلیارد تومان، پروژه های مربوط به تکمیل تقاطعات غیرهمسطح با اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی و پروژه های مربوط به طرح های فرهنگی با اعتبار ۲۳.۵ میلیارد تومانی از نکات و آمار قابل توجه بودجه مصوب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =