• ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 71234
عضوشورای اسلامی شهر.غدیر مهدوی

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج گفت: بودجه راه اندازی تراموا یک دهم مترو است.

غدیر مهدوی کلیشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به یکی از مهمترین معضلات کرج اظهار کرد: سیستم ناکارآمد حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین مشکلات این کلانشهر است.

وی ادامه داد: تعداد خودروهایی که در این شهر تردد دارند یک دهم خودروهای پایتخت نیست ولی در روزهایی از سال آلودگی هوای کرج از تهران هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی سیستم های حمل و نقل عمومی نوین در کرج افزود: دلم می‌خواست در کنار پروژه قطار شهری که بخش عمده ای از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده، شبکه تراموا در شهر ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی تراموا زیاد نیست، گفت: بودجه راه اندازی این شبکه یک دهم مترو است و چون هزینه کمی دارد به راحتی می توان برای آن سرمایه گذار جذب کرد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به مزیت های تراموا اضافه کرد: معلولان به راحتی می توانند از این سیستم استفاده کنند ، برق کمی مصرف می‌کند، جابه جایی مسافر از طریق آن سریع است و درنهایت این سیستم به زیبایی چهره شهر و نظم دهی به آن کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج گفت: برای اجرای این پروژه از چند گروه محقق از دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر کمک گرفته شد ولی به دلایلی راه اندازی این سیستم با اقبال مدیریت شهری مواجه نشد. بدون شک اجرای چنین پروژه ای می‌توانستیم به سمت متفاوت کردن کرج از سایر کلانشهرها حرکت کنیم ولی این اتفاق نیفتاد.

مهدوی توضیح داد: برای راه اندازی یک کیلومتر از خط مترو حدود 400 تا 500 تومان اعتبار نیاز است ولی این یک کیلومتر در تراموا بین 50 تا 60 میلیون هزینه دارد. جالب این جاست در بسیاری از خطوط مترو به واسطه ساختار ایجاد شده، امکان استفاده عموم مردم از جمله معلولان و کودکان از قطار شهری وجود ندارد ولی در شبکه تراموا این مشکلات وجود ندارد.

وی گفت: اگر به دنبال داشتن شهری هستیم که در آن افراد ناتوان و معلول هم بتوانند به اندازه افراد معمولی از امکانات برخوردار باشند، باید برای راه اندازی شبکه تراموا برنامه ریزی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =