محمد حاجی جعفری

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج گفت: مطالعه، طراحی و تدوین سند توسعه و طرح جامع سیستم های هوشمند حمل و نقل ITS توسط مشاورین و کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه مطالعه، طراحی و تدوین سند توسعه و طرح جامع سیستم های هوشمند حمل ونقل "ITS" در حال انجام است، اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند حمل ونقل در صورت به کارگیری به جا و مناسب قادر خواهند بود تا نقشه چشمگیری را بطور مستقیم و غیر مستقیم بر مدیریت شهری و ایجاد شهرداری الکترونیک ایفا کنند.

 وی با بیان اینکه مهمترین گام جهت تدوین برنامه ریزی راهبردی در کنترل ترافیک شهری، تعیین ساختار مناسب و جامع برای آن است، افزود: سامانه‌های هوشمند ترافیک همچون نظارت تصویری، کنترل تقاطعات، کنترل سرعت و کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد علاوه بر عملکرد مجزا، قادرند در صورت یکپارچه سازی در سطح بالاتری ترافیک شهر کرج را سامان داده و اداره کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: هم افزایی و یکپارچه سازی در سطوح مختلفی همچون یکپارچه سازی اطلاع رسانی در شهر، مدیریت واحد بر عملیات اجرایی در شهر، مدیریت بحران و امدادرسانی، ارائه تسهیلات در خدمات رسانی از جمله مهم ترین اهداف اجرای طرح مذکور به شمار می رود.

حاجی جعفری تصریح کرد: واحد مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج به عنوان یکی از کلانشهرهای پیشرو در این زمینه نسبت به اخذ مشاور مجرب در زمینه تدوین ساختار جامع و سند توسعه سیستم‌های هوشمند در سال جدید اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اولین جلسه تشریح فعالیت‌ها و توجیه اقدامات مورد انتظار با حضور معاون و مدیران حوزه حمل ونقل و مشاور مربوطه برگزار و مقرر شد تمامی فرآیندهای این مطالعه تحت نظارت حوزه مرکز کنترل ترافیک تدوین و پیگیری شود، گفت: امید است با تکمیل این سند، برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی و مالی شهرداری کرج در حوزه هوشمندسازی ضابطه مند و ساختار مدار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =