محمدحسین خلیلی اردکانی

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: اگر می‌خواهیم میزان مشارکت مردم در اداره شهر افزایش یابد، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش حس هویت شهروندی و تعلق خاطر در میان کرج نشینان باشیم.

محمد حسین خلیلی اردکانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: متاسفانه هویت شهروندی آن طور که باید و شاید بین ساکنان این کلانشهر پررنگ نیست که این امر باعث شده بسیاری از آنها خود را کرجی ندانند.

وی ادامه داد: بدون شک فردی که آباو اجدادش در شهری به دنیا آمده، رشد کرده و عمر خود را سپری کرده، نسبت به آن شهر علقه خاصی پیدا می‌کند ولی از آنجایی‌که بسیاری از ساکنان کرج مهاجر هستند این حس تعلق در بسیاری از آنها وجود ندارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم میزان مشارکت مردم در اداره شهر افزایش یابد، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش حس هویت شهروندی و تعلق خاطر در میان کرج نشینان باشیم.

وی توضیح داد: شفاف سازی مجموعه مدیریت شهری یکی از راهکارهای پیش رو برای تحقق این هدف است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بدون شک اگر شهروندان ببینند که مطالبات آنها پیگیری می‌شود، مدیران شهری شنوای انتقادات به حق آنها هستندو مسئولان مشکلاتشان را پیگیری می‌کنند، مشارکت آنها در اداره شهر بیشتر می‌شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در این کلانشهر ابراز کرد: کرج افراد صاحب نظر و متخصص زیادی در حوزه‌های مختلف در خود جای داده که بهره مندی از توانمندی آنها می‌تواند مسیر توسعه ای استان را هموار کند.

خلیلی اردکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۷  افزود: شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه مشکلات شهر را به گوش مسئولان برسانند تا اقدامات لازم برای رفع آنها صورت بگیرد.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: نظارت شهروندان باعث کاهش فساد در مجموعه مدیریت شهری می‌شود چون وقتی مسئولان ببینند عملکردشان زیر ذره بین مردم است، کمتر خطا می‌کنند.

وی افزود: مردم نباید نسبت به آنچه در شهر محل سکونتشان می‌گذرد بی تفاوت باشند و باید با مراقبت از مجموعه مدیریت شهری راه را برای خدمت صادقانه مسئولان باز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =