• ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 71340
بضاعتی پور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با بهسازی و مرمت فضای سبز کاخ مروارید، درهای این مجموعه تاریخی به روی مردم باز می‌شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد:  مساحت کاخ مروارید بیش از ۱۳۰ هکتار است که ۲۷ هکتار از آن در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی البرز قرار دارد.

وی ادامه داد: این ۲۷ هکتار شامل دریاچه، محوطه درختکاری ، ساختمان کاخ و ساختمان‌های جانبی است.

وی توضیح داد: وضعیت فضای سبز این مجموعه مساعد نبود و برای تغییر این شرایط شهرداری ورود کرده و با رایزنی بنا شد فضای سبز این کاخ در اختیار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، هم چاه‌های این مجموعه مجدا اورهال می‌شوند، سیستم برق و روشنایی آن سروسامان می‌گیرد و در کنار این موارد شرایط فضای سبزو مبلمان این کاخ نیز بهبود می یابد.

بضاعتی پور گفت: البته این اقدامات در صورتی انجام می‌شود که درهای این کاخ به روی مردم باز شود و آنها بتوانند از فضای سبز این مجموعه استفاده کنند.

وی ابراز کرد: بلاخره مردم باید از هزینه ای که به شهرداری پرداخت می‌کنند و بخشی از آن صرف فضاسازی این مجموعه می‌شود، استفاده کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطر نشان کرد: طرح این موضوع آماده شده و بعد از چندین بار اصلاح، به تهران ارسال شده و پس از تایید وارد مرحله اجرایی می‌شویم.

بضاعتی پور افزود: با اتمام عملیات بهسازی فضای سبز این مجموعه، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه‌های و فستیوال‌های عمومی در محوطه این کاخ صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =