• ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر: 71364
آش نذری

رییس هیات امنای هیات شاهزادگان ارباب (ع) گفت: در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۲۰ تن آش نذری در هیات شاهزادگان ارباب (ع) طبخ و توزیع خواهد شد.

محمد محمودی در گفت وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: پخت ۲۰ تن آش نذری شش سال است که در بلوار سرداران توسط عاشقان به امام حسن مجتبی (ع) طبخ می شود.

رییس هیات امنای هیات شاهزادگان ارباب گفت: کار پخت آش روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و برای افطار سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، آماده توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، یک هزار افطاری ساده آماده و در بلوار سرداران بین شهروندان توزیع خواهد شد.

محمودی با بیان این که در گذشته مردم در نیمه شعبان به صورت خودجوش اقدام به تهیه شیرینی و شربت می کردند و در کوچه و خیابان از مردم پذیرایی می کردند، یادآور شد: این هیات نیز تلاش می کند برای زنده نگهداشتن این نوع جشن ها و اعیاد که مردم شاکله اصلی آن هستند، افطار شب چهاردهم رمضان را در خیابان طبخ و  توزیع کند تا ضمن پذیرایی از روزه داران، به پاسداشت فرهنگ سنتی در برپایی اعیاد و جشن های ائمه اطهار نیز اهتمام ورزد.

محمودی ادامه داد: برای این نذری بیش از ۲ تن حبوبات، ۵۰۰ کیلوگرم روغن، هزار و ۵۰۰ کیلو گرم سبزی خرد شده، ۸۰۰ کیلو گرم کشک و هزار کیلوگرم پیاز و دیگر مخلفات آماده شده است.

به گفته محمودی؛ این هیات در راستای اقدامات عام المنفعه خود، یک تن حبوبات به مناطق سیل زده ارسال کرده است.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =