• ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 71402
میز خدمت

مهیا کردن شهری ایده آل جز با گوش دادن به صحبت ها و گلایه ها و دلگرمی های شهروندان ممکن نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ در دنیای امروز هر لحظه تصاویر و پیام هایی تولید می شود که برخی از آن ها چنان قدرتی دارند که می توانند قامتی را راست، انگیزه ای را سلب، تفکری را اصلاح و یا مسیری را به طور کلی تغییر دهند.

  عده ای از تجربه افراد مختلف سود می برند، دیگری کتابِ خوبی می خواند، آن یکی از ظرفیت گفت و گو با دیگران بهره می گیرد، و من و تو، حتی در برخوردهای ساده، شاید با شنیدن دیالوگی از فیلم، آنچه را که باید دریافت می کنیم. 

قابی بی نهایت ساده ولی زیبا. مادری با چادرِ نماز آمده تا پیامی را انتقال دهد. که بگوید در این شهر شلوغ، من، یعنی همان جوان دیروز و استخوان خورد کرده امروز، از انتقال این پیام ها سهمی دارم. 

"قول ندهید"، این کوتاه ترین اما تاثیرگذارترین جمله ای بود که بعد از احوالپرسی با شهردار در مصلی کرج به زبان آورد و شاید همین عبارت کوتاه، پیامی بود بس مهم که باید منتقل می شد.

به جلو خم شد، دَستان اش را طوری روی میز قرار داد تا صدا را آنطور که می خواهد به گوش برساند.

با لحنی دلنشین، آرام و با ادبیاتی مادرانه. و چه زیبا گلایه های خود را به گوشِ شهردار رساند: "یکی از مدیران شما در مناطق به من قول دادن بابت انجام کاری اما بعد از اون هر چی منتظر شدم از عملی شدن قول خبری نشد. گویا فراموش کردن وقتی قولی داده میشه باید انجامش داد. وقتی کاری ازتون خواسته میشه که انجام شدنی نیست، بجای اینکه قول الکی بدیم، بگیم نمی شه یا ممکن نیست. اینجوری نه دلی گرم میشه نه چشمی منتظر."

پیام منتقل شد. توجیهی هم وجود نداشت. مادر پیام را بدون نقص انتقال داده بود. شهردار بدون تعلل و پس از پرس و جو، مدیرِ بدقول را صدا کرد و در حضور مادری که گلایه های خود را عنوان کرده بود شرح ماجرا را جویا و به گفتن همین جمله کفایت کرد: "وقتی قولی داده شده باید انجام شه."

این بخش از صحبت های شهردار اما شنیدنی تر بود، کسی که از ابتدای حضور خود تلاش کرده اعتماد از دست رفته شهروندان را دوباره ترمیم کند: "اعتماد خریدنی نیست. شهروندان وقتی به ما اعتماد می کنند و همراه می شوند که کار و تلاش و خدمت صادقانه ببینند. مطالبه های مطرح شده و دستوراتی که داده شد تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد. حل موضوعاتی که امروز به دغدغه شهروندان تبدیل شده وظیفه یِ ماست و یقین بدانید از مدیران مناطق و روسای سازمان ها این ها را جویا خواهم شد."  

و قطع یقین ساختنِ شهری ایده آل و جلب نظرِ مردم با همین گوش دادن ها و پیگیری های صادقانه محقق می شود. اولین قدمِ اعتماد، خوب گوش دادن به صحبت ها و گلایه ها و بعضا دلگرمی ها است. زمان کارهای نمایشی به سر آمده. شهروندان آدم های واقعی را به خوبی تشخیص می دهند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =