نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده

مدرس دانشگاه گفت: ایمن بودن گذرگاه ها و معابر؛ شوق به پیاده روی را در شهروندان به وجود می آورد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛  امیررضا ممدوحی در نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده که در سالن کنفرانس سازمان عمران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای همه شهروندان تدوین و نوشته می شود و فرقی نیز بین عابر پیاده و سواره وجود ندارد.

وی ادامه داد: دلیل بسیاری از تصادفات در معابر درون شهری و برون شهری، عجله و شتاب هم از سوی عابر پیاده و هم از طرف راننده است، به طوری که وقتی در خیابان به هم می رسند هیچ گذشتی نسبت به یکدیگر ندارند و در نتیجه یکی یا هر دوی آن ها صدمه می بینند. 

این مدرس دانشگاه افزود: خطر تصادفات منجر به جرح و فوت بیش از همه عابران پیاده را تهدید می کند و در این بین نابینایان، خردسالان و افراد کهنسال و ناتوان جسمی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. 

وی با اشاره به این که مهمترین هدف طراحی و ساخت گذرگاه غیر هم سطح برای عابران پیاده، ایمنی و تسهیل در رفت و آمد بوده است، تاکید کرد: پل های عابر پیاده و زیرگذرها نمونه هایی از امکانات مناسب شهری برای تسهیل در عبور و مرور عابران همراه با افزایش ایمنی تردد، جلوگیری از حوادث ناگوار و  کاهش مشکلات ترافیکی است.

وی یادآور شد: گذر عابران پیاده از عرض خیابان آن هم درست زیر پل هوایی یا از بالای روگذر امری عادی شده درحالی که پل ها و زیرگذرهای عابر پیاده تضمینی برای جان عابران است اما به دلیل سهل انگاری، عجله، ضعف فرهنگی و هزاران دلیل و بهانه ای که منطقی ندارد مورد استفاده قرار نمی گیرد که گاهی این بی احتیاطی ها از سوی آن­ها؛ به بهای حوادث جبران­ ناپذیر و مرگ تمام می شود.

به گفته ممدوحی، از جمله تخلفات مهم عابرین پیاده می‌توان به بی‌توجهی به خط‌کشی عابران، استفاده نکردن از پل عابر پیاده، بی‌توجهی به چراغ قرمز خیابان و ورود ناگهانی به سطح سواره‌رو  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =