• ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 71471
کرج

بر خلاف شعارهای انسان محور؛ کرج و بسیاری از شهرها و استان های بزرگ؛ خلا انسان محور بودن و احترام به انسان را احساس می کنند.

پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی فراغت/ چه باید کرد تا کرج شهر بهتر و امن تری شود. شهری با معابر و گذرگاه هایی ایمن که به قول یکی از مدرسین دانشگاه؛ "شهروند را برای پیاده روی سر ذوق بیاورد.باید دست جنباند. باید حرکت آغاز شده را به سرانجامی مطلوب رساند. کرج چاره ای ندارد جز آن که به شهر ایمن تری تبدیل شود. شهری ایمن برای شهروندان؛ برای خودمان و فرزندانمان. برای آغاز  تصور می کنم ساماندهی پل مکانیزه عابر پیاده یِ روبروی ساختمان شهرداری مرکز؛ اتفاق خوبی باشد. پلی که اغلب اوقات از حرکت ایستاده؛ و مراجعان را مجبور می کند برای تردد از عرض خیابان استفاده کنند.  

 بر خلاف شعارهای انسان محور؛ کرج و بسیاری از شهرها و استان های بزرگ؛ خلا انسان محور بودن و احترام به انسان را احساس می کنند.

نگاهی به وضعیت معابر، زیرگذرها و روگذرها به ما می گوید که برای اصلاح؛ یا اقدامی صورت نگرفته و یا اگر گرفته؛ اندک بوده.

رحیم خستو؛ سخنگو و رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج که یکی از سخنران نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده بود با انتقاد از شرایط موجود؛ معابر کرج را حتی برای تردد آدم های سالم نیز امن ندانست. معابری که امتداد آن ها یا به تیر چراغ برق منتهی می شود یا به کیوسک های تلفن همگانی؛ "سال های گذشته در سمیناری مشابه نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده شرکت کردم. همین حرف ها آن موقع هم گفته شد. معتقدم به جای کارهای تئوری؛ باید به صورت عملی اصلاح یکی از معابر کرج را آغاز کنیم. وقتی به جای حرف زدن عمل کنیم؛ تصور می کنم اثر بهتری خواهیم گذاشت."

یقینا کرج از منظر برخی که تصور بهتری از شهرهای ایمن ندارند، ایمن؛ و از دیدگاه برخی دیگر ناایمن است که این دوگانگی کار را کمی دشوار می سازد

دنیای آدم ها با یکدیگر متفاوت است؛ و  همینطور دیدگاه شان. اما واقعیت شاید همین عبارتِ کوتاه باشد؛ "ما به مدلی که می اندیشیم و فرمی که زندگی می کنیم؛ نزدیک تریم." 

همه ی ما با تعاریفی که پدر و مادرها برای فرزند موفق ارایه می کنند آشنا هستیم؛ و همینطور مقایسه هایی که انجام می دهند

از دیدگاه اغلبِ پدرها؛ فرزندی موفق است که ابتدا در حوزه مالی توانمند باشد. خانه و ماشین بخرد. تشکیل خانواده بدهد. و مهمتر از آن برای نشان دادن جوهره ی خود؛ قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون بزند و آخر شب بازگردد؛ اما از نگاه سایر پدر و مادرها؛ ملاک موفق بودن فرزندان به فراخور فرمی که خودشان زندگی می کنند؛ متفاوت است!

اما آنچه که باید گفت؛ به رغم کار و تلاش صورت گرفته کرج هنوز شهر مناسبی حداقل برای عابران پیاده نیست. شاید صحبت های محمدرضا احمدی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج درباره تعداد فوتی هایِ حاصل از برخورد ماشین با عابر پیاده این خوب نبودن را گواهی دهد؛ "در تصادفات خودرو با عابر پیاده؛ البرز جزو سه استان اول کشور است."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =