طرح اکرام

رییس اداره خدمات اداری و عمومی شهرداری کرج از راه اندازی مرکز نیکوکاری خادم الحسین (ع) با هدف اتصال خیران و نیازمندان، خبر داد.

محمدرضا باقری دانا در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد استان البرز و مرکز نیکوکاری شهرداری کرج با هدف شناسایی نیازمندان و خیران برای جذب و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران و توزیع این کمک ها میان نیازمندان، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی فعالیت می کنند.

این مسئول گفت: کمیته امداد امام (ره) با استفاده از شیوه های نوین الکترونیکی و افزایش مراکز نیکوکاری می کوشد که سطح همکاری خیران را افزایش داده و خدمات کیفی تری را به اقشار آسیب پذیر ارایه دهد.

رییس اداره خدمات اداری و عمومی شهرداری کرج از اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد در این مرکز نیکوکاری خبر داد و افزود: طرح اکرام ایتام با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست و نیازمند اجرا می‌شود.

باقری دانا بیان کرد: در راستای این طرح انسان دوستانه که از موفق ‌ترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است حامیان نیکوکار، حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و غیر یتیم را برعهده می‌گیرند و ماهانه مبلغی را به حساب آنان واریز می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان شهرداری کرج نیز به جرگه حامیان ایتام پیوسته اند،تصریح کرد: پرسنل شهرداری با شرکت در این طرح حمایت از ایتام  و فرزند محسنین را عهده دار می شوند.

وصل کردن جیب اغنیا به جیب فقرا هدف اصلی مراکز نیکوکاری است

مدیرکل کمیته امداد استان البرز افزود: ارایه خدمات معیشتی در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، درمان و اعطای سبد کالا به مددجویان و نیازمندان با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران محلات مجموعه‌ای از فعالیت‌های خیریه مراکز نیکوکاری محله محور را تشکیل می‌دهد.

محمد محمدی‌فر توسعه ابعاد اجتماعی و مردمی کمیته امداد را ازجمله اهداف و سیاست‌های برنامه ششم این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: توسعه مراکز نیکوکاری در همین راستا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیّران مراکز نیکوکاری طرف تعامل با کمیته امداد اعم از فراگیر، تخصصی و محله محور طی سال ۹۷ رقمی معادل ۲۴ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد و نیازمندان کمک کردند.

این مسئول با اشاره به راه اندازی ۶۰ مرکز نیکوکاری در استان البرز گفت: وصل کردن جیب اغنیا به جیب فقرا هدف اصلی مراکز نیکوکاری است و با توجه به اینکه معتمدان محلی اشراف کامل و مناسبی بر وضعیت مددجویان و نیازمندان ساکن در محلات دارند، ارائه خدمات به محرومان و امور خیریه با ضریب اطمینان مطلوبی انجام می‌شود.

محمدی فرد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگیان، پزشکان، کسبه، فعالان امور بنایی و ساختمانی، تعمیرکاران تأسیساتی و سایر صنوف در ارائه خدمات رایگان یا با تخفیف ویژه به مددجویان و نیازمندان ازجمله فعالیت‌های مهم و اثربخش مراکز نیکوکاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =