آرامستان

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: با هدف بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام و خاطره ی شهدا، هنرمندان و نام آوران، قبور این قطعات به سیستم رمزینه (QR CODE) مجهز شد.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با هدف تکریم زائرین و زنده نگه داشتن نام و خاطره ی شهدا، نام آوران و هنرمندان تدفین شده در این آرامستان و برای آشنا کردن مراجعین با زندگی نامه های آنان، قبور این عزیزان به سیستم رمزینه مجهز شد.

وی افزود: QR Code یک عبارت رمزی ماتریسی‌شکل یا بارکد دوبُعدی است که دربردارنده‌ چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینه‌ سفید است، که بر روی قبور  نصب شده است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات شخصی می‌توانند با نصب نرم افزار های بارکدخوان و قرار دادن گوشی های تلفن همراه در مقابل بارکد، با اتصال به وب سایت سازمان، اطلاعات جامعی را در خصوص زندگی نامه و همچنین وصیت نامه شهدای گرانقدر، معرفی آثار هنرمندان و افتخارات نام آوران مشاهده کنند و از این قابلیت بهره ببرند.

رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: استفاده از تکنولوژی در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش جزیی از اولویت های سازمان است که همواره برای آن برنامه ریزی شده است. 

به گفته وی؛ این سازمان در نظر دارد طی برنامه ریزی های صورت گرفته و در آینده ای نزدیک با اجرای فاز دوم نسبت به هوشمند سازی قبور اصحاب شهدا و در فاز سوم کلیه قبور بهشت سکینه (س) را به این سیستم مجهز کند.

همچنین عسگری از خانواده های محترم شهدا، نام آوران و هنرمندان درخواست کرد که به جهت تکمیل بانک اطلاعاتی این عزیزان عکس، فیلم، آثار و افتخارات ایشان را در اختیار این سازمان قرار دهند.

این مسئول در تشریح دیگر اقدامات سازمان مدیریت آرامستان ها گفت: در سال گذشته نصب پنل های الکترونیکی اطلاع رسانی در سالن انتظار معراج جهت استفاده مراجعین با امکاناتی از قبیل شفاف سازی در ارائه خدمات، کروکی مسیر قبور و قطعات برای مراجعین، آدرس و نقشه هدایت مسیر، آشنایی با چارت سازمانی، ارتباط مستقیم با رئیس سازمان، در اختیار قرار دادن فرم های نظر سنجی برای استفاده از نظرات و پیشنهادات و انتقادات مراجعین، امکان مطالعه احکام میت برای مراجعین، استفاده مراجعین از صوت قرآن و مداحی و...  و همچنین سیستم جستجوی متوفی به صورت آنلاین نیز راه اندازی شد که طی بررسی های انجام شده مورد استقبال مراجعین قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =