دشت گرد

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: به عملکرد کمیسیون‌های شورای پنجم نمره قبولی می‌دهم.

سارا دشت‌گرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: از ابتدای شورای پنجم تا کنون ۴۵۰ عنوان اولویت پژوهشی از سازمان‌ها، معاونت‌های شهرداری، کمیسیون‌های شورا و دانشگاه‌های استان دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تعدادی از این اولویت‌های پژوهشی به خاطر اینکه مختص کلانشهر کرج نبود از فرایند بررسی حذف و در نهایت از میان آنها ۵۰ مورد انتخاب شد.

عضو شورای شهر کرج ابراز کرد: طرح‌های پژوهشی ای که ساختار علمی منسجمی داشته و طبق بررسی‌ها به نتیجه ملموسی منجر می‌شدند در شورای پروهشی مطرح و در نهایت سه مورد از آنها به قرارداد منتهی شد که یکی از آنها در حوزه زنان سرپرست خانوار و دو مورد دیگر در حوزه محیط زیست است.

دشت‌گرد ادامه داد: مبالغ اختصاص یافته به این پروژه ها زیاد نبود ولی قطعا شهر و شهروندان از نتایج آنها منتفع می‌شوند.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تخصص گرایی در کمیسیون‌های شورای شهر ادامه داد: اعضای تمامی کمیسیون‌ها بر مبنای تخصص انتخاب شده و افزایش تعداد کمیسیون‌ها از پنج به نه مورد گواه همین ادعا است.

وی توضیح داد: بدون شک هیچ کمیسیونی در عملکرد خود بدون اشکال نیست ولی با پیگیری‌ها و مشارکت جمعی خروجی آنها هر روز بیشتر می‌شود.

دشت‌گرد در ادامه به ضرورت تخصص گرایی در بدنه شهرداری تاکید کرد وگفت: اعضای شورا اصراری به جابه جایی افراد در صندلی‌های مدیریتی شهرداری ندارند ولی حدالقل انتظار این است که اگر مدیری در حوزه فعالیت خود تخصص ندارد برای بالابردن دانش و توانمندی‌های خود تلاش کند.

وی افزود: برای کارامدی سیستم مدیریت شهری انتظار می رود مدیران فضا را برای جوانان متخصص و متعهد بازکنند تا شهر با فکرو ایده های جدید به سمت توسعه حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =