• ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 71565
دشتگرد

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هفته محیط زیست یاد آور تکالیف متعددی است که در قبال کره خاکی و محیط طبیعی زندگی خود داریم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت‌گرد در نطق پیش از دستور صد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: پیرو حجم وسیع مسافرت ها در تعطیلات هفته گذشته که با اتکا به آمار مصرف بنزین ثبت شده می توان به یک رکورد بی سابقه در این خصوص پی برد، وظیفه خود می دانم از تلاش عوامل و فرماندهان راهنمایی رانندگی، پلیس راهور استان، سازمان امداد و نجات هلال احمر و همکاران عزیزمان در سازمان آتش نشانی شهرداری کرج قدردانی کنم.

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر و برگزاری رویدادهای ورزشی که نظم و انتظام شهر به خوبی مدیریت شد از تلاش فرماندهی انتظامی استان و روسای فرماندهان کلانتری و پاسگاه ها قدردانی کرد.

این عضو شورا در ادامه به نامگذاری هفته جاری با عنوان هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: این هفته یاد آور تکالیف متعددی است که تک تک ما در قبال کره خاکی و محیط طبیعی زندگی خود داریم.

دشت‌گرد افزود: ضمن تبریک این هفته به همکاران به ویژه حسین محمدی و پرسنل خدوم اداره کل محیط زیست استان و فعالان غیر دولتی این عرصه تقاضا می کنم موضوع محیط زیست با توجه ویژه مد نظر عزیزان باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص معابر و گذرگاه ها، پیاده راه ها و پیاده روها از شهردار کرج خواست تا جهت تدوین برنامه ای کاملا روشن در خصوص ایجاد انعطاف ضروری برای معلولین، کودکان و سالخوردگان اقدام کنند.

دشت‌گرد تاکید کرد: اگر لازم باشد، تا آخرین جلسه شورای پنجم به شرط حیات یادآوری می کنم که گذرگاه های عابر پیاده در این شهر هیچ انس و الفتی با معلولین و سالخوردگان ندارد.

وی در ادامه به وجود چهار چرخه های تفکیک زباله در سطح شهر اشاره کرد و گفت: به طور روزانه و شبانه در محلات این چهار چرخه ها که توسط اتباع بیگانه حمل می شود را مشاهده می کنیم.

این عضو شورا افزود: خواهشمندم شهرداری در خصوص پیگیری رفع این معضل و زایده غیر قابل هضم بصری اقدام کند و به طور مستمر نسبت به ارایه گزارش اقدامات انجام شده به شورا کوشا باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که من از این تریبون شورا مطالبه کرده ام، توجه به جایگاه و قابلیت های بانوان و جوانان در نظام مدیریتی شهر است که متاسفانه وضع موجود با حداقل های آماری فاصله جدی دارد که تقاضا می کنم شهردار در اجرای برنامه های از قبل ارایه شده خو در این خصوص گزارشی به شورا ارایه کند.

دشت‌گرد افزود: در پایان وظیفه خود می‌دانم مراتب اعلام آمادگی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج را در خصوص به کار گیری و نصب العین کردن نظرات موکد مقام معظم رهبری در خصوص تقویت حمایت از جوانان، نخبگان و دانشگاهیان در جهت شناسایی و تدوین راه حل برای عارضه های موجود در نظام جاری مدیریتی کشور که دو بار طی ماه مبارک رمضان در بیانات معظم له به آنها اشاره شده اعلام نمایم و از همه عزیزان فرهیخته ای که در خصوص مشکلات آشکار و پنهان سیستم مدیریت شهری طرح یا پیشنهادی دارند دعوت کنم، اندیشه های خود را با مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای را به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =