جلسه شهردار کرج با مسئولان اداره برق استان البرز

شهردار کرج گفت: فرایند تبدیل اوراق مشارکت به پول نقد برای تزریق به پروژه قطار شهری ساده نیست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی‌ کمالی زاده در  صدو چهل و پنجمین جلسه شورای شهر کرج اظهار کرد: سال گذشته از سوی وزارت کشور اجازه انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه مترو داده شد که شهرداری‌های شیراز، تبریز و کرج تقاضای انتشار اوراق داشتند که از این میان شهرداری کرج موفق به دریافت مجوز بانک مرکزی شد.

شهردار کرج ادامه داد: بحث اوراق مشارکت متروی کرج به زودی در بورس مطرح می‌شود و امیدواریم این نقدینگی به پروژه تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه پروسه تبدیل اوراق به پول نقد برای تزریق به پروژه پیچیده است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هزینه‌های جاری و سیویل دو پروژه بزرگراه شمالی و متروی کرج از محل منابع شهرداری پرداخت شود.

شهردار کرج با بیان اینکه برای هزینه کرد اوراق مشارکت برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته، ابراز کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پس از نقد شدن صرفاً برای تهیه و تأمین تجهیزات مترو هزینه می‌شود.

این مسئول با اشاره به تجهیزاتی که با نقد شدن این 250 میلیارد تومان خریداری میشود، افزود: کابل فشارقوی، باقی‌مانده ریل، سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه هوا و غیره از محل اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت تهیه می‌شود.

کمالی زاده با تاکید بر اینکه خرید تجهیزات مترو به اعتبار زیادی نیاز دارد، گفت: برای تهیه و تأمین تجهیزات مترو باید تورم موجود را مد نظرقرار دهیم.

وی توضیح داد: در خصوص اعتبارات مترو باید با وسواس بیشتری برخورد کنیم تا منابع مالی درست در موارد پیش بینی شده هزینه شود.

شهردار با اشاره به اینکه پروژه تعطیل متروی کرج به همت مدیریت شهری فعال‌شده است، گفت: این پروژه در سال گذشته ۵ درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر پیشرفت ۳۷ و نیم درصد است اگر به ۵۵ درصد برسد خط «اف» تا «کا» افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دلیل تاکید بر راه اندازی خط "اف" تا "کا" ابراز کرد: در خط "اف" تا "کا" می‌توانیم مدیریت و راهبرد متروی کرج را شاهد باشیم چون مشاوران متروی کرج بر این باور هستند که در ساعت پیک ترافیک در این خط حدود هفت هزار مسافر می‌تواند جابه‌جا شود.

شهردار کرج در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اولویت امسال دولت برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای مختلف توضیح داد: دولت در قانون بودجه سال جاری کشور پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به توسعه حمل‌ونقل عمومی اوراق اختصاص داده که برای  ۵۰ درصد این مبلغ تضمین پرداخت داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =