• ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 71587
صدوسی وهشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تشکیل شد

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای حل مشکلات زیست محیطی شهر باید به دنبال اجرای مصوبات شورا و تخصیص اعتبارات مناسب باشیم.

حسین محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به هفته محیط زیست اظهار کرد: علیرغم اینکه شورای دوره پنجم خود را شورای محیط زیست نامید و در اولویت ها و برنامه های خود موضوعات محیط زیستی مثل مدیریت فاضلاب، جایگزین کردن آب های خاکستری در فضای سبز و بحث مدیریت اصولی زباله را در برنامه های خود قرار داد اما متاسفانه طی دو سال گذشته توفیقی در این حوزه ها نداشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری نسبت به مسائل زیست محیطی رضایت بخش نیست، تصریح کرد: علی رغم اینکه در طول  دو سال گذشته بودجه محیط زیست را حدود ۱۰ برابرافزایش دادیم، اما  تغییر چندانی در وضعیت زیست محیطی شهر حاصل نشده است.

انتظارات کمیسیون محیط زیست در حوزه پسماند بالا است

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج افزود: هرچند طی این دو سال شورای شهر به طور جدی از تصمیمات و مصوبات شورای محیط زیست حمایت کرده اما انتظارات این کمیسیون در این حوزه به خصوص در بحث مدیریت پسماند آن طور که باید و شاید برآورده نشده است.

 وی توضیح داد: برای حل مشکلات زیست محیطی کرج باید به دنبال اجرای  صحیح مصوبات شورا و اختصاص ردیف های بودجه مناسب باشیم.

مهمترین رکن مدیریت صحیح پسماند تفکیک از مبدا زباله‌ها است

محمدی با اشاره به معضل مدیریت پسماند در کرج بیان کرد: در صورت مدیریت صحیح پسماند که مهمترین رکن آن تفکیک از مبدا زباله‌ها است، می‌توانیم ضمن حفظ محیط زیست از تخریب و آلودگی آب، خاک و هوا جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون محیط زیست شورای شهر به دنبال تبدیل کرج به شهری زیست پذیر است، افزود: در یک شهر زیست پذیر به همه فاکتورهای زیست محیطی باید توجه شود.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: برای اینکه کرج را به شهری زیست پذیر تبدیل کنیم در مرحله اول باید نگرش مدیران را نسبت به این حوزه تغییر دهیم و شیوه های تفکرِ گذشته را کنار بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =