رسولی

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت همراهی و همدلی مدیران حوزه های مختلف شهرداری جهت ایجاد شهری زیبا و سالم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در ادامه سلسله بازدیدهای سرزده خود در اداره سیما منظر شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج حضور یافت و ضمن آشنایی بیشتر با شرح وظایف و عملکردِ این مجموعه  و اطلاع از دیدگاهها و نقطه نظرات کارشناسان، همچنین به بیان دغدغه ها و دیدگاههای خود پرداخت.
 
وی با بیان اینکه هدف ما از این بازدیدها پایش مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری است افزود: ما به دنبال ارتباط همسو برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و انجام کار صحیح هستیم.
 
این عضو شورا ادامه داد: پایش مشکلات و ایرادات به حل  آنها پرداخته و با ایجاد بسترهای مناسب در جهت تسهیل گری می تواند مجموعه مدیریت شهری را به سمت و سوی کارهای بهتر، بزرگتر و با افق نگرانه تر هدایت نماید.
 
به گفته رسولی ما در مدیریت شهری کرج ضعفِ تسهیل گری داریم و ضروری است با ایجاد بسترهای لازم در جهت روانسازی اقدامات ارزنده ای در خور شان شهروندان انجام شود.

زیبایی نمای شهر سهم شهروندان است
رییس کمیسیون معماریو شهرسازی شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود به مساله " نما" اشاره داشت و افزود: زیبایی نمای شهر سهم شهروندان است که متاسفانه وضعیت نما در کلانشهر کرج بسیار آشفته است و باید در این حوزه بازنگری هایی صورت پذیرد تا بتوان بخشی از آشفتگی های بصری شهر کاهش یافته و آرامش روانی در شهر ایجاد شود.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج اظهار داشت: باید آنقدر نقد سازنده داشته باشیم تا با ایجاد چهارچوب اصلاحاتی به یک خروجی قابل قبول جهت ایجاد نمای زیبا برای شهر دست یابیم.
 
در ادامه این جلسه کارشناسان حاضر در جلسه  نیز به بیان شیوه عملکرد خود در این حوزه پرداخته و لیستی از اقدامات خود در حوزه زیبا منظر شهری را با جزئیات تشریح کردند.
 
تشکیل "کمیته نما" با هدف ارتقا کیفی سیما منظر شهری
از جمله دغدغه این کارشناسان عدم همکاری و تطبیق امور کارها با حوزه های مختلف شهرداری در اجرای پروژه های شهری بود که منجر شده بود انجام پروژه ها با سرعت کمتر و حتی کیفیت پائینتر به انجام رسد.
 
این کارشناس در ادامه با اشاره به دستورالعمل ساماندهی نمای شهر کرج اظهار داشت: در این دستورالعمل دسته بندی ساختمانها به سه دسته بناهای شاخص، با اهمیت و عادی تقسیم شده است که مرجع رسیدگی به هر گروه ساختمانی بر اساس میزان اهمیت، در این دستورالعمل به صورت کامل تشریح شده است.
 
وی ارتقاء کیفی سیما منظر شهری منطقه، ساماندهی نماهای شهری و جلوگیری از ایجاد بی نظمی های دیداری، حفظ  و تقویت هویت وویژگی های خاص منطقه، ایجاد هماهنگی و همسازی معماری ابنیه شهری با شرایط اقلیمی  و افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری و نظارت حداکثری بر اجرای خدمات مجریان و مهندسین طراح و ناظر را از اهداف این دستورالعمل دانست.
 
مدیریت شهری کرج فاقد کلان نگری است
رسولی در تایید دغدغه های حاضرین تصریح کرد: کرج کلانشهری با مدیریت شهری فاقد کلان نگری است و به نظر می رسد این نهاد عریض و طویل باید از تکرار خارج شود. اکنون و با صرف نظر از گذشته باید به راهکارهای منطقی برای کیفی سازی سطح شهر در حوزه زیبا منظر شهری، پیاده راهها، و نمای ساخت و سازها بپردازیم.
 
رسولی با اشاره به مسئولیت خطیری که بر عهده مدیران شهری است تاکید کرد: یک مدیر خوب مدیری است که کوچه، محله و منطقه محل خدمت خود را با تمام شاخصه های آن بشناسد تا بتواند با انجام اقدامات صحیح ، شهر به درستی شکل بگیرد و آرامش روانی در شهر حاکم باشد.
 
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج با بیان اینکه جداره اصلی خیابانها در طراحی آن خلاصه شده است افزود: باید در طراحی خیابانها و  محلات به نمای آن توجه ویژه داشت تا شاهد هرج و مرج ها در سطح شهر نباشیم.
 
این عضو شورا ضمن تاکید بر لزوم اجرای صحیح دستورالعمل نما در ساخت و سازها اظهار داشت: در طراحی شهرها باید تفکر داشت تا با روانسازی و دقت بیشتر به طراحی مناسب شهری دست یافت و به شهروندان این نوید را داد تا پس از ابلاغ این دستورالعمل به مناطق ، صدور پروانه با شرط رعایت نمای صحیح ساختمان توسط مالک انجام خواهد شد.
 
در پایان این جلسات و پس از ارائه گزارش از سوی کارشناسان در خصوص عملکرد این مجموعه مقرر شد جلسات متعدد دیگری با کارشناسان و مهندسین و مدیران مرتبط با حوزه زیبا منظر شهری در جریان اجرای پروژه های شهرداری برگزار شود تا بتوان به نتایج مطلوب و قابل قبولی جهت اجرای آن در شهر دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =