جلسه مشترک اعضای شورا و روسای انجمن های هنری استان البرز

نشست تعدادی از بزرگان عرصه هنر با مسئولان مدیریت شهری کرج در روز جاری، موجب شد مسئولان وعده حذف دیدگاه درآمدزایی از حوزه هنر را به هنرمندان داده و ایجاد پاتوق یا محلی برای تردد و ملاقات اهالی هنر و مردم به عنوان گام نخست این امر در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، تعدادی از روسای انجمن های هنری شهر کرج، امروز در نشستی به منظور هم اندیشی با مسئولان مدیریت شهری، در خانه هنرمندان کرج جمع شدند و خواهان اختصاص این خانه به عنوان پاتوق هنری شهر و محل تردد اهل هنر شدند.

در این جلسه که رئیس شورای اسلامی شهر، روسای کمیسیون های هنر و ارتباطات و فرهنگی شورا به همراه سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج حضور داشتند، موضوع اختصاص خانه هنرمندان به انجمن های هنری شهر مطرح و با دیدگاه های متنوع مسئولان روبرو شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج در حمایت از اینکه هنرمندان سرمایه های ارزشمندی برای جامعه هستند، ارائه پیام از سوی آنان به مردم را موجب استقبال و اقبال عمومی خواند.

زارع، تصریح کرد: این خانه میراث گرانبهای مردی به نام فاتح است که آن را برای استفاده مردم ساخت؛ از این رو خانه هنرمندان نباید به محلی اداری تبدیل شود بلکه باید محل تردد و ملاقات مردم و اهل هنر باشد.

این مسئول، حمایت مدیریت شهری از هنرمندان در قالب چارچوبی مشخص و قانونی را موجب رشد و پیشرفت فرهنگ شهر خواند و با حمایت تلویحی از اختصاص این خانه به عنوان پاتوق اهالی هنر، مسئول رسیدگی و نگهداری از این بنا را مدیریت شهری عنوان کرد.

وی همپوشانی بخش ها و نهادهایی چون دولت، مدیریت شهری و هنرمندان را موجب ایجاد تعامل و انسجام در برنامه های آموزشی، فرهنگی، هنری و ترویجی دانست.

رییس شورای اسلامی شهر کرج، تاکید کرد: خانواده ها باید بدانند پاتوق هنرمندان شهرشان کجاست و بتوانند برای بازدید و گرفتن مشاوره هنری از آنان به یک مکان خاص مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: گردآوری هنرمندان شاخص و علامندان و اهالی هنر در یک محل، به تنهایی یک ارزش است و نباید نگران هزینه های صرف شده در این مسیر باشیم.

رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری مناسب باید به درک مشترکی از موضوعات برسیم، افزود: بزرگترین مشکل هنرمندان شهر کرج پراکندگی است.

رحیم خستو، جلب اعتماد دوباره هنرمندان به مدیریت شهری و حضور آنها در این عرصه را در نتیجه تلاش و پیگیری این کمیسیون و کمیسیون فرهنگی دانست و ادامه داد: جلب این اعتماد و ایجاد تعامل مجدد بین اهالی هنر و مدیریت شهری کار دشواری بود که هم اکنون حاصل شده و امیدواریم بتوانیم همکاری های شایسته و مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

خستو اذعان داشت: می توانیم در موارد متعدد برای برنامه های شهر با این انجمن ها ارتباط داشته و کارهای مشترک انجام دهیم.

اکبر سلیم نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اذعان بر اینکه بنای خانه هنرمندان متعلق به شهرداری است، نگهداری و هزینه کرد برای خانه را از وظایف این دستگاه برشمرد.

وی در عین حال پیشنهاد داد سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهر کرج با تهیه لایحه ای، در اختیار گذاشتن خانه برای استفاده هنرمندان را به رای اعضای شورای اسلامی شهر بگذارد.

در این نشست، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج که مدت کوتاهی از انتصاب او به این سمت می گذرد، از هنرمندان حاضر در جلسه خواست با در اختیار قرار دادن اطلاعات انجمن ها و ظرفیت های موجود، به پیشبرد هر چه سریعتر اهداف سازمان کمک کنند.

علیرضا رحیمی تاکید کرد: نگاه کسب درآمد نباید مد نظر سازمان قرار گیرد و رویکرد ما در مدت مدیریت مجموعه همین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =