• ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر: 71636
شهردار

شهردار کرج با تاکید بر اهمیت همکاری همه دستگاه ها برای مدیریت و فرهنگ سازی در حوزه پسماند، گفت: متاسفانه شهرداری ها در نوک پیکان مدیریت پسماند قرار گرفته و تنها مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی کمالی زاده این مطلب را در سومین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کشور که به میزبانی کرج در باشگاه میلاد شهرداری این کلانشهر برگزار شد، عنوان کرد.

شهردار کرج؛ در سخنان خود به رویکرد منفی مجلس شورای اسلامی در خصوص اختیارات شهرداری ها اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه شهرداری ها اختیارات لازم را برای اجرای ماده ۵۵ ندارند. 

وی گفت: ماده ۵۵ در قانون شهرداری ها که دستگاه های متعددی را در امر مدیریت پسماند مسئول می داند، به درستی اجرا نمی شود.

این مسئول، یک دستگاه مهم و اثرگذار در این زمینه را صدا و سیما دانست که نتوانسته است برای فرهنگسازی در زمینه کاهش تولید پسماند آنچنان که باید تاثیرگذار باشد.

شهردار کرج در بخش دیگری بیان کرد: در آینده نه چندان دور بسیاری از دغدغه های شهرداری ها همانند ساخت و ساز غیرمجاز جایگاه و اهمیت خود را از دست می دهند چرا که محدوده شهرها کم و بیش در حال حذف شدن هستند.

وی افزود: همچنین پروژه های عمرانی و ترافیکی در قالب اسناد فرادست و مطالعات جامع، اجرایی خواهد شد. با این وصف یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری که پیوسته وجود دارد و  روز به روز بر شدت و حساسیت آن افزوده می شود محیط زیست و بخصوص موضوع پسماند است.

این مسئول اضافه کرد: امروزه مباحث مرتبط با پسماند بسیار پیچیده شده و  افزایش زباله های عفونی، الکترونیکی و نظایر آن بر پیچیدگی موضوع افزوده است.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کرده و همکاری و همراهی هر چه بیشتر آنان را برای کاهش تولید پسماند به منظور حفظ هر چه شایسته تر محیط زیست، طلب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =