بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: فضای سبز کاخ مروارید فضای عمومی و ریه تنفسی منطقه است و همه شهروندان باید از مزایای مثبت زیست محیطی این مجموعه استفاده کنند.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی مدیریت شهری برای بهسازی و مناسب سازی ۲۷ هکتار محوطه درونی کاخ مروارید اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون جلسات مختلفی برای ساماندهی وضعیت فضای سبز محوطه کاخ مروارید برگزار و نقطه نظرات کارشناسان میراث فرهنگی نیز در این خصوص احصاء شده است.

وی افزود: طرح نهایی در این خصوص آماده و به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده و این سازمان طی یک ماه گذشته در حال بررسی این طرح بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نشستی که با مدیرکل میراث فرهنگی البرز برگزارشد، بنا شده نهایتاً این هفته  تکلیف این طرح مشخص شود چون در غیر این صورت ناچاریم از طریق مقامات قضایی در این خصوص وارد عمل شویم.

بضاعتی‌پور ابراز کرد: در صورت اجبار با هماهنگی مقامات قضایی، سازمان سیما و منظر برای حفاظت و صیانت از فضای سبز و نجات درختان این کاخ ورود می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج   توضیح داد: ما اصلاً با بناهای تاریخی داخل سبز کاخ مروارید کاری نداریم چون در این حوزه متخصص نیستیم ولی به شدت پیگیر وضعیت فضای سبز محوطه این کاخ تاریخی هستیم.

وی افزود: فضای سبز این کاخ فضای عمومی و ریه تنفسی آن منطقه است و همه شهروندان باید از مزایای مثبت زیست محیطی این مجموعه استفاده کنند.

این مسئول گفت: چنانچه مقاومتی در برابر خواست و اراده شورای و شهرداری برای اصلاح وضعیت فضای سبز کاخ مروارید وجود داشته باشد حتماً اقدامات قضایی لازم صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =