رحیم خستو

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سفر اخیر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به البرز، گفت: در سفر نوبخت و بازدیدی که از پروژه بزرگراه شمالی صورت پذیرفت، دعوتی از سوی استانداری از اعضای شورای شهر صورت نگرفته بود و این طور نبود که ما موضع انفعالی یا کم توجهی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورا صبح امروز برگزار شد و پس از نطق های نظارتی تعدادی از همکاران محترم، لوایحی که به جهت برخی ایرادات قانونی از سوی فرمانداری و هیئت تطبیق ارجاع شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها مصوبه انتخاب ذی حساب بود.

وی افزود: البته فرد انتخاب شده به عنوان مدیرکل مالی حداقل ۱۵ سال سابقه خدمت در بخش های مختلف شهرداری کرج را دارند اما فرمانداری با استناد به قانون می گوید که فرد انتصابی در این جایگاه باید کارمند رسمی باشد و پس از بحث و تبادل نظر در نهایت لایحه ۶ رای موافق و ۶ رای مخالف داشت. در نهایت لایحه به شهرداری عودت داده شد تا تصمیم جدی تر بگیرند و اگر نیازی به مذاکره با فرمانداری بود، گفتگوها انجام شود.

این مسئول ادامه داد: لایحه مهم دیگری که در جلسه امروز مطرح شد، لایحه کمک ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج به پلیس راهور بود که در کمیسیون رد شده بود و اعضای محترم خواستار شفافیت بیشتر، مشخص کردن نوع همکاریها و محل هزینه کرد اعتبار و گفتگوهای بیشتر برای همکاری دقیق تر شدند. این لایحه برای چکش کاری بیشتر و انعقاد تفاهم نامه با پلیس راهور به شهرداری عودت داده شد.

خستو در پایان عنوان کرد: دیگر تصمیم مهم شورای شهر کرج رسیدگی به درخواست سازندگانی بود که در روزهای پایانی سال ۹۷ نسبت به پرداخت عوارض بهاء پروانه ساخت اقدام کرده بودند اما شهرداری به هر دلیل فرصت صدور پروانه را نداشته است. پس از بحث های مختلف شورا با لایحه ارسالی از سوی مدیران مناطق و معاونت شهرسازی شهرداری موافقت کرد و بر این اساس شهرداری مجاز است برای آندسته از افرادی که عوارض پروانه ساخت را در سال ۹۷ به صورت کامل و نقدی پرداخت کرده اند، در سال جاری و بدون دریافت مبلغ بیشتر پروانه صادر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =